-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ford får Norge på kartet
Ikke før har bølgene etter Munch-tyveriet lagt seg så er Norge på forsiden av verdenspressen igjen. Denne gangen takket være Greenpeace som dekorerte fasaden på Volvo/Fords hovedkvarter utenfor Oslo.
Til AP forteller Ford at planen opprinnelig bare var å kjøre bilene tre år i California, at det hele var et kortvarig eksperiment, med bakgrunn i tillatelse til å bruke bilene der i tre år. Man glemmer kanskje å legge til at fest-talene da Ford overtok Th!nk antydet litt mer enn akkurat det.
Avisene har fått samferdselsminister Torild Skogsholm til å si at hun ikke forstår Fords beslutning og Hans Kvistle i El-Bil Norge forteller at de sendte Ford et bud på en million dollars, som det ikke ser ut til at Ford har åpnet en gang. De har i hvert fall ikke sendt noe svar i følge Kvistle.
I følge Ford vil det bli alt for dyrt å sende bilene tilbake til Norge, bygge dem om slik at de møter norske krav, og oppdatere dem. Hvilket igjen kan tyde på at Ford ikke har sett på El-Bil Norges bud.
Såvidt vi husker har Ford tidligere brukt produktansvarsloven som argument for å skrote bilene, men det er jo et paradoks at disse Th!nk-bilene, som egentlig er bygget for å vare evig (slik el-bilene fra forrige århundreskifte gjør) skal dø allerede etter tre år.
Etter Munch og Th!nk: er det for mye å håpe på at det kan komme noe Norge-positivt i verdenspressen?