-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye tanker hos Th!nk
Det skjer ting med Th!nk om dagen. Syklene skal selges i Norge. 50 biler til London. Og denne uken skal designet på den nye 4-seteren godkjennes.
Men å pushe denne mikrobilen er selvfølgelig bare noe Th!nk må gjøre mens de venter på den neste utgaven. Den skal presenteres i de amerikanske bilutstillingene i januar og kommer nok i produksjon i Aurskog-Høland i løpet av neste år. Privat sier jo Ford-folket at dersom de hadde ant hvor mye som var galt med konstruksjonen og kvaliteten på dagens Th!nk, ville de aldri ha sluppet den ut. Derfor er da også den nye konstruert med Ford-ressurser, i stor grad av Ford-folk.
Hvem som har designet den sier de imidlertid ikke klart fra om. Denne uken skal interiøret godekjennes av Th!nk-ledelsen. Det skal skje i Göteborg, og nå skal ikke vi fortelle om det er designet av Nya Perspektiv (som har gjort seg svært så bemerket med bybilprosjekter) eller av Pronima eller av CarAvan, eller om det ganske enkelt dreier seg om et Ford-design som er bygget av FormTech (en prototypebygger som også er svært meget benyttet av SAAB). Eller om hele greia simpelthen befinner seg hos Volvo. Siden norske forhandlere enda ikke har fått beskjed om noe rundt denne modellen, skal vi også være litt tilbakeholdne. Men planen er at teppet skal løftes forsiktig for de som trenger å vite det, i løpet av de neste 20 dagene. BilNorge skal være med.
Imens får vi nøye oss med å fortelle at Ingvar Sviggum (det store bildet), Fords norske Th!nk-pådriver, styremedlem i Th!nk Mobility (og ikke bare Th!nk Nordic lenger) har en av Th!nks elektriske sykler hjemme i garasjen i Köln. Og nå forteller han at den skal selges gjennom Europas Ford-organisasjon også, man må bare knyte serviceavtaler med sykkel-bransjen først.
Syklene skal distribueres og selges som reservedeler, "akkurat som en skjerm," sier Sviggum. Dermed blir det ikke noen problemer verken med distribusjon eller salg.
Og det neste produktet fra Th!nk, nå som den store bilen er nesten klar? "Det må bli en elektrisk scooter", sier Sviggum.
Da har vi et tips til Th!nk Mobility. Nå som det er så populært å bringe gamle stjerne-managere tilbake. Bob Lutz til GM, for eksempel. Lee Iacocca har en meget oppegående forretning der han bygger elektriske kjøretøy. Dessuten har han fremdeles et stort navn som Mustang-initiator og senere: Chryslers redningsmann. Hent ham inn og la han bygge scooteren!
Eller kanskje ikke?