-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ford tilbakekaller Explorer
Vi har knapt rukket å fortelle dere om nye Ford Explorer som ble lansert i USA for et par uker siden før den igjen fyller nyhetsspaltene. 12.669 biler tilbakekalles for utbedring av en mulig designfeil på bakruta.
En talsmann for Ford, Mike Vaughn, sa at de hadde mottatt 35 klager fra kunder og forhandlere så langt. Det er brakettene som holder bakvinduet på plass som kan løsne. Han sa videre at 55.652 biler av typen Explorer og Mountaineer produsert mellom 5. februar og 30. mars i år kan ha problemet. Det vil si 70% av de nye bilene produsert så langt.
Det er ikke rapportert om skader forårsaket av problemet, og Vaughn sier tilbakekallingene kommer for å utbedre et potensielt kvalitetsproblem og ikke er direkte relatert til sikkerhet.
Ford vil selvsagt utbedre problemet kostnadsfritt for kundene og de tilbyr seg å hente de 12.669 bilene som er levert til kunder og la kunden få gratis leiebil mens skaden blir besiktiget og om nødvendig utbedret. Bilene blir returnert kundene nyvasket og med full bensintank.
Explorer har siden lanseringen i 1990 vært USAs mest solgte SUV og således en svært viktig modell for Fords inntjening. Fords styreformann, William Clay Ford, sa på et seminar sist mandag at Ford hadde lidd under Firestones dekkproblemer uten at selskapet direkte har innrømmet noen skyld i problemene.
-Vårt rykte er vårt største og mest dyrebare aktivum, sa Ford. –Etter fjorårets dekk-tilbakekallinger vet alle hos Ford hva et dårlig rykte kan medføre. Han innrømmet også at selskapet, som bærer hans familienavn, har visse kvalitetsproblemer ved sitt anlegg i Dearborn, Michigan på tross av fremgang den senere tiden.
La oss for Fords skyld håpe at det blir med denne ene tilbakekallingen, skjønt akkurat det er det vel neppe mange som tror.