-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Interesse på kryss av Atlanteren
Med stadig større utvalg av elbiler på markedet utvides potensielle bruksområder. Politiet på begge sider av Atlanteren sjekker nå ut om bilene kan benyttes i tjeneste.
Elbiler har i begrenset omfang vært testet og benyttet av politiet i flere land, men manglende rekkevidde og fartsressurser har så langt gjort dem best egnet til enkel patruljering i urbane strøk.
Ford er en stor leverandør av politibiler i USA, og de håper nå at Mustang Mach-E kan bli et attraktivt alternativ i denne sektoren. Derfor har de laget protyper for testing.
I USA har Michigan State Police kjørt bilen gjennom sitt evalueringsprogram for 2022, og Mach-E innfridde som første elbil kriteriene for å bli godkjent.
Dette var en viktig test siden Michigan State Police er en av to etater som hvert år foretar tester og publiserer resultater politi i alle de amerikanske statene stoler på og bruker ved valg av kjøretøy.
Testene inkluderer akselerasjon, bremsing, toppfart, forfølgelse i høye hastigheter og håndtering av krisesituasjoner.
Ifølge Ford er det raskt voksende interesse for elektriske tjenestebiler verden rundt, en trend de har planer om å utforske med Mach-E.
Også i Storbritannia har Ford bygget en prototyp for uttesting hos politiet. Ford melder om stor interesse fra flere kanter av landet.
Metropolitan Police Force har testet en standard Mustang Mach-E og har bedt rette instanser foreta en grundig evaluering av konseptet.
Konseptbilen ble opprinnelig bygget for Emergency Services Show i Birmingham første helgen i september basert på en Mustang Mach-E Standard Range med firehjulsdrift. Ford vil også tilby Extended Range-versjoner med bakhjuls- og firehjulsdrift.
Med null til hundre på 3,7 sekunder (GT-versjonen) og toppfart på 180 km/t har Mach-E egenskaper som passer bra for en utrykningsbil - kombinert med bærekraft og god driftsøkonomi.
Ekstra politiutstyr som blålys og sirener påvirker ikke rekkevidden da dette drives av et separat 12V batteri. Batteriet kan dimensjoneres for å gi strøm til enda mer spesialutstyr som politiet måtte ha behov for.