-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norsk Borgward
Noe av det morsomste som skjedde meg i Frankfurt var å møte Einar Hareide, norsk designer med lang fartstid hos Saab. En av Europas mest betydningsfulle sto det i storavisen Die Welt. Hvorfor det sto om ham der? Han skal designe den nye Borgward.
Nå er det snart 50 år siden bilmerket Borgward ble radert fra denne jordens overflate. Men barnebarnet, Christian, har alltid hatt en drøm om å fortsette bestefars verk. Sammen med en tung investor og næringslivskonsulent, og sammen med en forfatter som skriver en bok om Hva hvis Borgward hadde overlevd ? har de hentet inn Einar Hareide for at han skal gi form til Den Store Ideen.
Jeg hadde en lang prat med alle fire, (av en eller annen grunn satt vi i Porsches behagelige lounge under samtalen, noen forbindelse? Ingen ville si noe om det.) en av de første Frankfurt-dagene og fikk inntrykk av at dette mente de. Alvorlig.
Og at dette syntes de var moro. Eller skøy, som det heter på Hareide.
Prosjektet begynner å gi litt gjenlyd i tysk presse, men det er ikke mye firergjengen forteller nå. Annet enn at det er snakk om en bil som skal kunne produseres i fire-sifret og ikke to-sifret antall. Til en viss grad basert på eksisterende produksjonsbiler, og at det ikke blir snakk om noen ekstrem superbil.
Om noen uker skal vi imidlertid få vite mer, og i den utgaven av BIL som kommer i november skal du få vite mer både om ide og bakgrunn. Og dersom det skulle skje en plutselig utvikling vil du selvfølgelig se det først her på BilNorge.no.