-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Første glimt av Eagle
Noe av det jeg gleder meg mest til å se i Genève når jeg sniker meg inn i dag, er en forstilling. Men ikke en hvilken som helst forstilling. Den jeg tenker på er første glimt av Lotus Eagle.


Lotus Eagle forstilling
Vi har møtt det spennende prosjektet Lotus kaller VVA før, på Genève i 2005. Det betyr Versatile Vehicle Architecture og er en oppskrift på hvordan man kan bygge mange forskjellige biltyper med et beskjedent antall komponenter.
Den bilen vi så da prosjektet ble nærmere presentert for to år siden, var en syv-seters cross-over, men nå er vi igjen inne i en periode som kanskje er litt mer det vi egentlig forbindet med Lotus.
Eagle er prosjektnavnet på en Superbil som skal debutere på den internasjonale bilutstillingen i London i juli. Det er ikke mange detaljer jeg kan avsløre om den bilen, men jeg kan i hvert fall gi deg full kunnskap om front-modulen som Lotus har tatt med seg til Genève for å vise at dette mener de på alvor.
Boksen måler 938 x 864 x 387 mm og med 25 kg kan vi trygt slå fast at resten av bilen blir tilnærmet fjærlett dersom de fortsetter med samme mager-filosofien.
Svingarmene i forstillingen er smidd aluminium, vi har Bilstein dempere og Eibach skrufjærer. AP har laget egne 4-potters kalipere for Lotus som jobber på 350 kryssdrillede skiver. TRW-styringen bruker hydraulisk og ikke elektrisk servo.
Jeg gleder meg til å kunne fortelle mer om denne bilen som tegner til å bli like sensasjonell som den opprinnelige Elite, ikke bare selvbærende plastkarosseri men også usedvanlig vakker, var for 50 år siden.
Men i mens kan vi jo nye Lotus som et eksempel på radikal, teknisk innovasjon.