-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Borgwards kjempestand
På vår vandring gjennom den uåpnede utstillingen mandag oppdaget vi at et av de største stand-områdene tilhørte et gammelt nytt merke. Borgward!
Siste gang Borgward stilte ut i Genève var i 1960. Året etter gikk firmaet konkurs – noe de aldri skulle gjort. Alle kreditorene fikk alt de hadde krav på – og det ble penger til overs. Fremdeles verserer det spennende konspirasjonshistorier rundt akkurat dette.
Om det er konspirasjonene som skal gjenoppleves aner jeg ikke, men Borgward er altså på plass på vårens store europeiske bilutstilling, og de skal ha en pressekonferanse i morgen.
Les også: Borgward: Forsøk 2.0
Tidligere i år regnet Financial Times ut at de store bilfabrikkene hadde utgifter tilsvarende 550 euro for hvert sekund de hadde pressekonferanse på Genève-utstillingen.
Tenker stort
Nå må vi vel tro at Borgward ikke blør like mye, i så fall har de vel ikke råd til å bygge noen biler, men hele opplegget tyder allikevel på at de tenker stort.
Som sagt, standen er enorm, og på den fant vi altså, men det var før utstillingen åpnet, en barokk Borgward Isabella Coupé, meget passende i turkis og krem. I tillegg var det mange andre elementer, men ikke akkurat noen åpenbar plass til en annen bil.
Vi får vel vite alt i morgen. Riktignok er det så mange som ønsker å komme til orde her i Genève at det arrangeres to og to pressekonferanser hvert kvarter gjennom hele dagen. 1300-1315-slotten er da okkupert av både Ferrari og Borgward.
Følg med!
Noe kan jeg imidlertid fortelle, jeg var nemlig blant de få som fikk en egen briefing mandag.
Og, selv om jeg underskrev på taushet frem til tirsdag kl. 13.00, kan jeg love at det som kommer frem er sensasjonelt. At det garantert vil skape både oppmerksomhet, interesse og diskusjoner.
Dessuten kan jeg love alle en norsk vinkel – og det er ikke at Autokraft A/S (en del av Norsk Scania Vabis A/S) skal fortsette der de slapp.
De var nemlig vår siste Borgward-importør da det hele til slutt glapp. (Og siden du lurte, det ble solgt 839 nye Isabella i Norge, de fleste, nemlig 216 stykker, i konkursåret 1961.)
Jeg har nevnt før at jeg gleder meg til årets Genève-utstilling. Jeg gleder meg også til å fortelle dere mer om det kommende Borgward-innslaget.