-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Peugeot, klar for Genève
Det er ikke sååå lenge siden jeg kranglet med Peugeot om den nye, veike løven deres. På Genève-utstillingen får vi se en ny – og større – utgave.
Det var da Peugeot ved en ganske stor forestilling tidlig i 2010 viste fem SR1 konseptbilen, og fortalte at de skulle bli nr. 7 i verden innen 2015, at de også dukket opp med en ny løve.
Løven har jo vært varemerket deres i 160 år – i en rekke forskjellige versjoner siden den gang.
2010-versjonen likte jeg overhodet ikke da de viste meg den første gang – jeg sammenliknet den med en veik teddybjørn – sånn som Lille Grethe i sin tid sang om. Det slappe dyret har ikke blitt bedre med årene.
Men noe må åpenbart ha sunket inn hos Peugeots ledelse også.
Nå er de fulle av selvtillit, ting går bra – riktignok endte de vel bare på 9. plass i fjor, etter Honda og Fiat/Chrysler – men 2018 med 100 % Opel kommer til å gjøre dem større – så for å demonstrere Den Nye Tiden kommer standen deres på Genève-utstillingen til å bli dominert av en svær løvefigur.
Foreløpig har de bare sluppet et dårlig svart/hvitt bilde av skulpturen, men det ser da virkelig ut som mer muskler og sterkere karaktertrekk enn det vi har sett de siste åtte årene.
Om dette vil ha noen innvirkning på den to-dimensjonale løven som forekommer på alle trykksaker og alle nettsider – og på bilene – aner jeg ikke. Peugeot har foreløpig ikke offentliggjort detaljbiler.
Men man kan jo håpe at vi snart blir kvitt det femi misfosteret som står på bakbeina og fomler med myke frontal-labber mens den forsøker å skjule et forsiktig rap.