-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hondas nye by-elektriske
Vi har fått de første glimtene av Hondas nye kompakte elbil. Den skal debutere på Genève-utstillingen om et par uker og heter Tomo.
De siste årene har studentene ved designskolen IED i Torino møtt opp på Genève-utstillingen med en 1:1 modell av en av deres drømmer
I fjor var det Kite de presenterte ved hjelp av Hyundai, og i forhold til den ekstremt futuristiske Scilla de gjorde for to år siden er årets innslag faktisk ganske ned på jorden.
I år har studentene nemlig drømt sammen med Honda, og briefen de fikk var ganske grei:
«Fun driving» og noe ungdommen ville se på som et passende transportmiddel de neste seks år. Men det skulle også være viktig at de introduserte et helt nytt segment der alder på kunden ikke er noe tema.
Det hele beskrives som en mellomting mellom en smart-telefon og en mobilitets-greie, noe som skal hjelpe deg med å kombinere fritidsaktiviteter utenfor byen og med å jobbe i storbyen.
For meg ser den ut som en kul mikro pickup, elektrisk selvfølgelig, med noen grafiske trekk hentet fra Urban-konseptet.
Her er det mengder av avanserte assistenter som sikrer at dingsen sørger for å oppfylle behovene dine på en måte du ønsker. Det er nok derfor de har døpt den Tomo. Det betyr venn på japansk.
Det hele måler 4 meter i lengden, 1,6 i høyden og 1,9 i bredden. Akselavstanden er 269 cm.
De studentene som har jobbet med dette prosjektet kommer fra seks forskjellige land: India, Italia, Tyskland, Kina, Mexico og Taiwan, og Hondas toppfolk har gitt prosjektet sin endelige velsignelse.
– Her har vi bedt IED-studentene tenke seg en variasjon av det Urban EV-konseptet vi viste i Genève i fjor. Dette ble en spennende, konstruktiv reise både for oss og for studentene takket være sammensmeltingen mellom Hondas designfilosofi og den skapende energien de unge IED-designerne gikk løs på oppgaven med, sier Taku Kono, den administrative toppen for Honda Styling og Design.
Det skal bli spennende å se om det er likheter mellom denne og den «offisielle» elbilen Honda skal presentere i Genève.