-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk skateboard? Nok å ta av.
Volkswagen var ikke alene om el-skateboard-tankegangen i Genève. Det var flere eksempler på det samme.
Egentlig er det underlig at tanken har tatt 20 år å modne etter at General Motors dukket opp med den første gang:
Bygge en batteridrevet plattform, og så kunne man lempe på det karosseriet man måtte ønske.
Volkswagen demonstrerte det ganske ufrivillig i Genève. Dels ved å presentere en Beach Buggy oppå det som skal bli grunnlaget for den kommende ID-serien, samtidig som SEAT, av en eller annen underlig grunn, hadde fått lov til å vise hvordan en ordentlig bil ville se ut oppå denne basisen.
Lenge før Volkswagen har begynt å vise sin endelige ID-versjon.
Men gikk du bort til Rinspeed så hadde han forminsket sin Snap fra i fjor. En ren skateboard-oppskrift, med mange festlige løsninger på karosserivarianter, og mål omtrent som en Twizy.
Like ved fant vi Sin Cars som i fjor var meget mer over på Zenvo-siden (de hadde fremdeles med seg en racerbil, og den ble solgt på andre dagen), men som i år hadde sitt eget skateboard.
En smart plattform med en smart batteripakke (ubegrensede muligheter for variasjoner både i akselavstand og i batterikapasitet) og med to karosseriforslag.
Det ene var en mikrobuss for nærområdetrafikk, det andre var en forvokst buggy – begge forslagene var der for å vise muligheter, ikke løsninger.
Men den mest spennende var kanskje e.Go, et Aachenfirma med Street Scooter i bakgrunnen, som er kommet langt med sine bybiler, og som samtidig debuterte med en lekker shuttle buss.
Bilene er i ferd med å gå i produksjon nå, mens bussen, og fremtidige prosjekter er – tro det eller ei – koblet tett opp mot Volkswagens egen MEB-plattform.
VW selger nå denne oppskriften til de som måtte være interessert, og e.Go var de første som meldte seg.
Hvordan den skal brukes av e.Go er langt fra klart (det gikk sågar rykter om at det er Aachen som skal bygge VW-Buggyen), men for professor Günther Schuh, mannen bak først StreetScooter som han solgte til Deutsche Post, og nå e.Go, forklarte det med at «det er ikke vanskelig å bygge en elbil, men det er vanskelig å bygge en elbil folk har råd til».
Det er åpenbart det han nå får hjelp til.
e.Go Life, bilen som ble ferdig lenge før dette samarbeidet ble avtalt, er svært kompakt. 335 cm lang, elmotor på 20 kW, nesten 15 kWh i batteripakken og rekkevidde på litt over 100 km.
Den skal koste € 15.900. Du kan også få en med 40 kW og toppversjonen med 60 kW. Da er vi oppe i 160 km og 19.900 euro.
De forsøkte seg også med noe de kalte e.Go Life Concept Sport, litt dristigere design og et meget mer overklasse interiør, men det virket egentlig bare som de forsøkte å vise bilens muligheter som et Life Style fenomen.
Jeg liker den bedre som nøktern transportør med bildelingsbaktanker.