-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Army med GM-hydrogen
Det er bare noen uker til GM skal presentere sin brenselcellebil utviklet sammen med, og for, US Army.
Lik det eller ei: det er et faktum at når militære tar tak i ting, så skjer utviklingen som regel mye fortere enn dersom det bare ligger kommersielle interesser bak.
Vi har en rekke eksempler som viser dette, fra penicillin til jetfly.
Og nå kanskje det blir ekstra fart i utviklingen av hydrogenfyrte brenselcellebiler. For GM har utviklet en Chevrolet Colorado-basert konseptmodell sammen med US Army Truck Research, Development and Engineering Center (TARDEC) som de skal vise i Washington i oktober.
Dette er resultatet av en avtale som ble undertegnet i fjor, og programmet videre sier at det skal testes og demonstreres i løpet av 2017.
GM har lenge jobbet med brenselceller. Selv kjørte vi en Opel store deler av en demonstrasjonstur fra nordest i Norge til vestest i Portugal, og Generalen har en egen avdeling som heter Global Fuel Cell Activities.
GM er vel de i verden som har flest patenter på brenselcellebiler. Da passer det jo bra at nummer to på den listen, Honda, er en veldig tett samarbeidspartner.
For hæren later det til at det er elbilens lydløse gange og elbilens høye dreiemoment ved lave hastigheter som teller mest for deres offroad-biler. Samtidig som hydrogen gjør det enklere med operasjoner langt unna noen elektriske plugger som en batterielektrisk bil trenger.
GM har bare lagt ut dette ene bilde men med solnedgangen i bakgrunnen kan vi i hvert fall se at bakkeklaringen ser ut som en bil som mener alvor. Den er enda større enn på Colorado ZR2-konseptet fra 2014.
Man får jo en klar antydning av ganske seriøse terrengdekk også.
Kan dette samtidig være GMs kommende svar på den kommende Wrangler Pickup?
Vent en måned, så vet vi kanskje mer. Og hvis vi venter helt til LA-utstillingen, dukker det kanskje også opp noen nye sivile detaljer om prosjektet?