-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bob blogger
Utrolig hva de får tid til disse GM-sjefene. I tillegg til å lede verdens største (i volum) bilprodusent har de, tro det eller ei, begynt som bloggere også. Med masse utbytte for oss andre.
Ikke overraskende er det at Bob Lutz (bildet) leder an, både når det gjelder volum og tone på www.fastlane.gmblogs.com. Egentlig er det helt utrolig at visepresidenten for GM går ut på denne måten. Hans forklaring på et lett håpløst interiør på en ny Pontiac er rett frem, ærlig, og så langt vi kan kontrollere slike ting helt riktig. Han ber ikke om unnskyldning for at Hondas er bedre, men ber om forståelse for at dette også har litt mer pris å gjøre.
Han har ganske freske kommentarer om sin egen bransje and its understandably tatty reputation og han forsikrer entusiaster om at den og den konseptbilen skal bringes frem til produksjon, samme hva.
GM-toppene, med 72 årige Lutz i spissen har innført en helt ny kommunikasjonsform som jeg gleder meg til å se japanerne forsøke å imitere. Dette er nesten som å gå ut på gata og ta kundene i hånden.
Problemet er selvfølgelig at i begeistringen over storartet respons, begynner man å love litt for meget. Det er jo tross alt en armada på mange millioner GM-ansatte som skal omsette løftene i praksis som kanskje ikke har samme syn på livet som Bob the Blogger og de andre visepresidentene. Men en av Lutz Syv Sannheter er jo at kunden IKKE alltid har rett, så det kan jo være at han unngår de største fellene.
Blogen er livlig, det skjer ting der hele tiden, og dersom du synes at diskusjonene kan bli litt for fjerne for oss i Norge, så ta deg tid til å lese en og annen av Lutz foredrag. De er stort sett glimrende og i motsetning til ledelsesseminar med enda mindre innhold, er de gratis i dette formatet.
Skal vi ta et kort utdrag om loppesirkus?
Loppesirkustrenerne har lenge kjent til en av loppenes merkelige, men forutsigbare vaner. De trener loppene sine ved å holde dem inne i en pappeske, med lokket på. Loppene hopper så høyt de kan, og treffer lokket med et skikkelig loppe-brak. Igjen og igjen. Det gir dem en skikkelig hodepine!
Så når far tar av lokket hopper ikke loppene ut. Hvorfor? Jo, grunnen er enkel. De hopper ikke ut fordi de har trent seg opp til ikke lenger å hoppe høyere enn kanten på esken, slik at de ikke treffer lokket mer. Og når de nå en gang har lært seg å hoppe akkurat så høyt, så er det akkurat det de gjør. Aldri høyere.
Og akkurat det samme hender med de fleste mennesker. De begrenser seg og når aldri sitt potensiale. Akkurat som loppene hopper de akkurat så høyt som de tror de kan, aldri høyere, de tror nemlig de yter det maksimale av hva de kan få til.
Vi må lære oss å hoppe ut av esken ..
Kanskje ikke all verdens visdom, men det holder for meg en formiddag foran skjermen.
Så før vi forlater GM på nett la meg peke på nok en side som er ganske innovativ. GM har satt opp ett-ords plakater langs hele USA-kysten, fra Seattle til Boston. Finn plakatene og sett sammen setningen er det enkle budskapet. Og for å nå målet kan man bruke www.findthemessage.com til hjelp.
Skakke si mer her, bortsett fra morsom bruk av nett og god merkevareplugging.