-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GM fortsatt størst
Egentlig hadde man ventet at Toyota hadde gått forbi GM, hjemme, i juni. Men generalen slo alvorlig tilbake.
I mai solgte Toyota 10.000 biler mindre enn GM hjemme i USA. Med nye antydninger om blodrøde salgstall for juni, regnet alle med at det ville bli en historisk måned – for første gang skulle en importbil ta førsteplassen i stjerne&stripe landet.
En rekke investorer brukte de siste dagene i juni til å ta tapet og selge unna GM-aksjer, i påvente av at kursen skulle rase ytterligere. GM-aksjene kostet mindre enn de gjorde for 54 år siden!
Så kom tallene. Markedet ramla med mer enn 20 prosent i juni, hvis man ser måned for måned. Men justert var det ikke så dramatisk, det var tre færre salgsdager i juni i år.
Allikevel: GM ramlet 18 prosent, de andre enda mer. Ford med 28 prosent og Chrysler med 36 prosent. Men på tross av at Corolla var månedens mest populære modell, og at Toyota stadig setter nye rekorder i rabatter og andre incentiver, ble gapet mellom GM og Toyota denne gangen på solide 70.000 enheter. Dermed røyk aksjekursen 15 prosent i været midt på dagen.
Bensinprisen der er nå nesten 40 prosent høyere enn for et år siden. Dermed har for eksempel salget av USAs (en gang) mest populære bil, Fords F-serie truck, sunket med 40 prosent, mens salget av Toyotas store Tundra er mer enn halvert.
Honda er det eneste merket av betydning som kom ut av juni med pluss. Opp 1,1 prosent, og har dermed passert Chrysler i totalvolum.