-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GM inngår fiberavtale
General Motors og Teijin Limited har inngått en samarbeidsavtale som skal gi lettere biler med mindre utslipp.
Teijin er et ledende selskap innen karbonfiber og komposittmaterialer med opphav i Japan.
Sammen med GM skal de nå utvikle karbonfiberbaserte kompositter (CFRTP - carbon fiber reinforced thermoplastic) som kan masseproduseres for bruk i GMs biler, trucker og crossovere.
Teijins innovative produksjonsteknologi er raskere og mer effektiv enn vanlig produksjon av karbonfiber, noe som muliggjør masseproduksjon for bruk i biler.
For å styrke samarbeidet med GM bygger Teijin opp et nytt teknisk senter i de nordlige deler av USA, ikke langt fra GMs hovedkvarter, tidlig neste år.
Karbonfiber er inntil 10 ganger sterkere enn vanlig stål og veier bare en firedel. Dermed kan CFRTP gi drastisk vektreduksjon og dertil hørende utslipp i bilindustrien.
Teijins teknologi muliggjør produksjon av komponenter på under et minutt, mens tradisjonelle komponenter i karbonfiber skal herdes i spesielle ovner over lang tid.
Det er flere innen bilindustrien som jobber med tilsvarende planer – blant annet skal BMWs elektriske biler bygges i tilsvarende materialer for å oppnå lavest mulig vekt og derigjennom størst mulig rekkevidde per opplading.