-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
GM kvitter seg med C
Wall Street Journal forteller at GM nå skal kvitte seg med sin lastebilavdeling. Der er det mye tradisjon.
De fleste av GMs merker har fra tid til annen opptrådt som lastebiler, Chevrolet har for eksempel vært den mest solgte både i USA og Norge og nåværende Chrico solgte Oldsmobile.
Men selve lastebilmerket til Generalen ble GMC, egentlig basert på to lastebilfabrikker de kjøpte før 1910, Reliance og Rapid, og da produksjonen ble flyttet til Pontiac (byen) ble bilene hetende GMC. Cen står for øvrig for Company og ikke for Commercial som mange tror.
I Norge har GMC vært solgt fra Sørensen og Balchen begynte med det i 1915, til i dag. Men nå – sier altså avisen – er Navistar interessert i å kjøpe opp produksjonen av de mellomtunge kommersielle bilene. Og GM er interessert i å selge.
GMC Topkick heter den aktuelle modellen, som også finnes i en Chevrolet-utgave, som får selv Hummer H3-beundrere til å bli våte i blikket, Kodiak heter den som Chevy.
Det vil ikke gjøre mye fra eller til for konkurransen om hvem som produserer flest biler i verden: rundt 40.000 slike produserer GM hvert år.