-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Magrere enn antatt
Som regel opplever vi de oppgitte forbrukstallene som uoppnåelige. Men det fins unntak – det har Volkswagen og Dekra bevist.
Den såkalte EU-syklusen ligger normalt ganske langt unna den faktiske kjøresyklusen til folk flest. Men det fins faktisk dem som klarer å kjøre enda mer effektivt.
Volkswagen lanserte i sommer sin hittil gjerrigste Golf-modell med tilnavnet TDI BlueMotion. De lovet et snittforbruk på 0,32 liter på mila, tilsvarende 85 gram CO2 per kilometer. Dermed kvalifiserte den til betegnelsen «3-litersbil» (3 liter på 100 km).
Mellom grønne byer
De startet reisen med 50 liter diesel på tanken. Da de 20 timer og 45 minutter og totalt 1602 kilometer senere ankom København og tok plomben på tanklokket, fylte de på 46,92 liter. Det gir et snittforbruk på 0,292 liter på mila, godt under det oppgitte.
Turen ble kjørt i normal trafikk, og ruten var variert med forskjellige typer vei.
Think Blue
«Think Blue» er fellesbetegnelsen for Volkswagens strategi når det gjelder bærekraftig teknologi med forskjellige typer drivlinjer.
- Gjennom Think Blue demonstrerer vi at lavt forbruk kan kombineres med kjøreglede. Dette er årsaken til at Volkswagen tilbyr kjøretrening i en rekke land, sier marketingsjef Simon Thomas.