-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
LA Design: Acura
Som vanlig har bilutstillingen i Los Angeles invitert fabrikkenes designavdeling til å komme med sin oppfatning av et gitt tema. I dag slipper vi til Honda R&D Americas.
Vi har tidligere vist hvordan Hondas Advanced studio i Japan tenker. Her får vi se hva deres amerikanske tenketank har kommet frem til.
Her går de ut fra at mennesker og maskiner har utviklet en dypere interaksjon enn den vi kan forestille oss i dag. Implantater kan for eksempel hjelpe mennesker til å koble opp mot objekter og modifisere dem slik at de yter mer hva angår komfort eller prestasjon.
Dette vil blant annet bety at teknologien ikke bare kommer til å møte bilistenes behov, men også forutse dem, og innrette seg deretter.
Fremtidens Acura vil bli som en stor sandkasse, forteller de, der menneskene kan utvikle kreativitet og nyte slik at bilen får en meget mer sentral rolle i passasjerens daglige liv.
Bilen, som de har tenkt seg den, består av et innvendig og et utvendig skall som er forbundet med et nesten stålullaktig element som flekser og retter seg etter brukernes behov.
Hele interiøret er bygget opp av et formbart stoff som lar seg forme etter behov og ønsker, bare ved å dra eller dytte i det.
På den måten kan man også bygge behagelig plass til en eller to om bord.
Ved hjelp av biometri og kunstig hukommelse vil bilen snart forstå hver brukers spesielle behov og oppførsel og innrette seg selv etter det. Enten ved å endre ytelse eller endre fasong.
Og dersom noen syntes denne (også lett tåkete) beskrivelsen hørtes mykere ut enn for de andre fire kan det ha sin forklaring. Nesten halvparten av denne gruppen – og det inkluderer de to designsjefene – er kvinner. Hos de andre var det nesten 100 prosent menn.