-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
KIA skal bygge biler i Europa
Rekord i nye modeller
Brussel (BilNorge.no): Kia skal bygge nye biler i Europa. I løpet av våren vil det bli klart om når og hvor produksjonen vil komme. Trolig blir det i Polen eller Slovakia.
Visepresident for Kia Motors, Jean-Charles Lievens, sier at Kia i dag er det raskest voksende bilmerke i Europa. Og veksten skal fortsette.
–I løpet av de neste to årene skal vi lansere hele fem nye modeller, sier han til BilNorge. Mens vi i dag dekker rundt 35 prosent av modellmarkedet i Europa vil vi neste år dekke 90 prosent. Vi får biler i alle grupper med diesel- og bensinmotor og blir dermed en fullmodell-leverandør.
–Hva blir Kias profil?
–Vi satser på unge kunder. Bilene blir sportslige.
–Så Kia blir ikke billigbiler?
–Nei, det ser vi ingen som helst grunn til. Vi skal ikke være billigere enn andre merker.
–Så Kia blir som Seat, mens Hyundai blir som Skoda?
–Eller for å si det på enn annen måte. Mens Hyundai sponser fotball – støtter Kia tennis. Det sier kanskje noe om profilforskjellen på bilene.
–Hvor tett samarbeide er det mellom Hyundai og Kia?
–Det er jo et konsern med Hyundai som eier. Samarbeidet går på utvikling og produksjon av biler. Vi deler plattformerer, motorer etc. Men i markedet blir det to forskjellige merker med to forskjellige salgs- og markedsorganisasjoner.
Satser Kia på varebiler?
–Det kommer – men jeg kan ikke si når. Nå satser Kia i første rekke på personbiler og nå kommer Cerato som sedan og kombi og vi har alt på plass en ny liten Picanto.