-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hyundai ser seg tilbake
Nå har også Hyundai hevet seg på restomod-bølgen. De gjør det med virkelig stil, og gjenoppliver den gamle Pony.
Hyundai har jo for lengst sagt at deres første selvstendige konstruksjon – Italdesign-designede Pony – har inspirert dem da de tegnet Ioniq 5.
Det er ett eksempel på hvor langt fremme Giorgetto Giuguaro var da han gjorde den jobben. Bilen hadde forresten premiere på Torino-utstillingen i 1974.
Men det siste grepet fra Hyundai er enda et bevis på hvor moderne Pony egentlig var.
Her har de nemlig tatt en førstegenerasjons bil, plukket den fra hverandre, renset opp i noen detaljer og satt den sammen igjen med smarte pixel-lys foran og bak, lagt på video-speil langt foran på forskjermene, utstyrt den med en skimrende metallic grå lakk – og denne femti år gamle formen ville plutselig kunne blitt den kuleste bilen i gata.
At de også har bygget inn en elektrisk drivlinje og bygget et helt nytt interiør med stemmestyring og berøringsskjermer, og der gammeldagse Nixie-rør erstatter enkelte instrumenter, er en helt annen sak. Akkurat her er det det eksteriøre som er det mest spennende.
På tross av at det er selskapets sjefdesigner på interiør, Hak Soo Ha, som har stått for det hele.
Det sies at prosjektet egentlig kom fra ingenting, ren hobbyvirksomhet.
Men nå er det i hvert fall blitt offisielt nok. Det har fått eget navn, Heritage Series Pony, og er blitt sentrum i en ‘Reflections in Motion’-utstilling som nettopp er åpnet i selskapets flunkende nye MotorStudio i Busan.