-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundais minste elbil
Hyundai satser åpenbart på dem som kommer etter oss. Bare uker etter at de viste sin "Ola-bil", presenterer de nå sin aller minste elbil.
– Basert på konseptbilen vi viste i Frankfurt i fjor, sier Hyundai.
Definitivt et av høydepunktene på det som kanskje vil vise seg å bli den siste IAA overhodet.
Men at den elbilen de viste nylig, fremdeles uten navn, har noe særlig med originalens ‘kinetiske kube’ å gjøre, eller dens ‘mangevinklede, men allikevel glatte’ overflate, er ikke helt opplagt for meg.
Og det gjør jo ingenting, for her har vi en elbil for de aller minste som ikke har spor av å være Bugatti- eller Aston Martin-lekebil.
Les også: Hyundai med ny familiebil
Jeg vet riktignok ikke hva denne skal koste, men den ser egentlig ikke ut som noen enorm formue.
Men på den andre siden vet jeg jo heller ikke om den skal bygges.
Vi kan imidlertid håpe på det, i teksten står det at vi skal få nærmere informasjoner når denne EV-en er klar til å by unge kunder på en enestående mobilitets-opplevelse.
Man ser av bildene at bilen er ganske kompakt. Den måler 138 cm i lengden, bredde og høyde er 81 og 82 cm. Akselavstanden også, forresten, akkurat som bredden.
Så er det litt tøft da, at den har to 24-volts motorer, til sammen 240 Watt.
De byr dessverre ikke på firehjulsdrift, begge sitter på bakhjulene. Og sikrer ungdommen muligheten til svimlende 7 km/t.
Og for å møte kundegruppens utvilsomme bærekraft-krav er bilen bygget i det tradisjonelle bærekraftmaterialet: tre.
Noen rekkevidde får vi ikke oppgitt, men den er utstyrt med en helt ny førerstøtteløsning basert på en flunkende ny teknologi.
Enkelt forklart betyr det at bilen kjører lenger jo mer føreren ler.
I katalogen er dette oppført som EAVC. Det betyr Emotion Adaptive Vehicle Control.