-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
AMG på to hjul
AMG har bygget biler for Ducati-førerne, har sponset Ducati i MotoGP og sågar deltatt på en Ducati/AMG racerbåt. Til Frankfurt kommer AMGs Ducati Diavel.
Det var selvfølgelig bare et spørsmål om tid før AMG co-branded en Ducati motorsykkel. Etter at samarbeidet mellom de to høyprofil-merkene tok form, har det vært åpenbart at dette er to parter som trives med hverandre.
Diavel er Ducatis meget utadvendte cruiser-modell, ny som 2011-modell, rask nok for de fleste skulle jeg tro. Litt over 200 kg og litt over 160 hk, men det er ikke det som står øverst på kom&kjøp-listen når den nå skal debutere som Ducati Diavel AMG Special Edition på Frankfurt-utstillingen.
Utgangspunktet er ”Carbon”-utgaven av Diavel. Det vi først og fremst legger merke til er utvilsomme AMG 5-eikers hjul og sete trukket i Alcantara og med horisontale sømmer, det speiler helt et AMG-interiør.
Ellers finner du noen AMG-logoer her og der, på det spesielle eksossystemet for eksempel, og du får også det litt klamme AMG-opplegget med navnet på mannen som har jobbet med sykkelen din på et eget skilt.
Men i motsetning til på en AMG-motor har ikke vedkommende selv bygget motoren din, han har bare finjustert kam-drevet på Desmoen. Hvilket egentlig høres litt suspekt ut, for akkurat det pleide enten å være bra eller helt ute av funksjon i min tid som Ducati-fikler. Finjustering der har jeg aldri opplevd før.
Men ellers kan du være sikker på at det er en virkelig håndbygd maskin du får her, akkurat som alle Ducatiene, men denne er åpenbart enda mer eksklusiv, for du får et nummerert eksemplar, beviset finner du på et eget skilt på tanken.
En (AMG)-hvit kontrastfarge på ramma får du også med, sammen med noen ekstra karbon- og alu-detaljer, men det du virkelig får er selvfølgelig Testastretta 11graders motoren og de utrolige 240-bakdekkene som er med på å gjøre Diavel så spesiell.
Og – du vil kanskje ikke tro det, men for posørene som synes det er fantastisk med en slik Special Edition, kommer det også et tilbud i tillegg. Det finnes både spesielle jakker og hjelmer som forteller hvor hardcore du egentlig er.
Faktisk kommer det såpass mange accessoirer at du kan greie deg uten noen sykkel i det hele tatt. Harley-filosofien har jommen satt spor etter seg.