-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Hvor kult er ikke det? Journalist-triumf over å få lov til å sitte i en 918 på pressedagen, og attpåtil bli tatt bilde av på egen mobil.

Nesten hjemmesnekret Hydrogen-Smart. Minner om biler under første verdenskrig som trillet rundt med store gassballonger på taket.

Renaults Initiale-konsept er bare ett eksempel på hvor moderne bilinteriører vi kunne fått, dersom folk hadde sluttet å insistere på dau ku og gammal flis.

Nexen har for alvor bestemt seg for å bli et globalt dekkmerke.

Interiørdesign. Se på farge- og materialprøvene fra Lexus. Ser ut som bildet er hentet rett fra et lekkert interiørblad.

Interiørdesign: Lett å ta feil og tro at Lexus-kroken i Frankfurt var i et lekkert hjem.

Interiørdesign: Selv i nærbilde har Lexus sine materialprøver preg av moderne kunst.

Interiørdesign: Bentleys eksempler på karosserifarger var omfattende, men ikke særlig lekkert utført.

Interiørdesign: Materialprøve-veggen fra Bentley gir deg følelsen av å befinne deg hos en fornem skredder.

Interiørdesign: Maserati rotet det merkelig nok til der de viste frem farger og materialer.

Interiørdesign: Dette var kanskje en god idé til veggen hjemme: et utvalg av fargede calipere?

«Vi er klare for å tenke fremover» lover Smart. Er det da lov å spørre: når skal vi endelig få el-utgaven din?

Smart igjen:"den eneste el-cabrioen» skryter de på seg. For det første vil jeg jo betrakte Twizy som en cabrio, riktignok en horisontal cabriolet men hva med for eksempel Tesla Roadster, eller Parris eller vi kunne vel nevnt i hvert fall ti til.

Kom du med tog til Frankfurt, kunne du låne en elektrisk smart-sykkel for den siste kilometeren til utstillingen. Et populært innslag.

Radical viste at du kunne få registrert en racerbil i Tyskland også.

Den nye lukkede Radical gjør den kanskje enda mer aktuell som transport frem og tilbake til kontoret?

Audi hadde snudd hele verden opp ned i sin enorme paviljong. Noen av oss husker Viktor & Rolf som brukte akkurat det samme knepet i sine vindusutstillinger for 10 år siden og ble kanskje ikke fullt så imponert over ideen.

Den nyeste Ducatien 1199 Panigale sto på plass hos Audi.

Kinesiske Changan slo til med litt lokal porselenskultur

Kinesiske drager var også en del av Changan presentasjonen.

Dersom man besøkte underleverandører som Johnson Controls fikk man små glimt langt inn i fremtiden.

Underleverandørene kunne også forteller deg nok om rasjonelle interiører til at du ikke akkurat blir imponert av, for eksempel,"individuell baseballhanske-søm» lenger.

Utrolig, fremdeles synes noen journalister på jobb at det er morsomt å leke med dekkfarging på en dataskjerm.

Citroën-portrettet på seteryggen hos Citroën Cactus så ut som det kunne være laget av gatekunstneren Banksy.

Citroën var også blant dem som hadde deltatt på Møbelmessa i Milano i april. Sofaen, med CX-mønster i setet, hadde de tatt med til Frankfurt.

Det sier seg selv Ermenegildo Zegna ikke knytter seg opp mot Maserati uten samtidig å tilby litt tilbehør.

Dette var nytt: Jaguar fikk sitt eget navn på Pirelli-dekket til sin C-X17 konseptbil.

Skal vi være enige om at Smarts høst-beachvolleyball mangler noen vesentlige elementer. Eller rettere: Det er noen manglende elementer som åpenbart ikke mangler når kulda setter inn.

Dette er den enorme salen der Mercedes presenterer sin verden.

I år hadde Mercedes blant annet et fantastisk videopplegg, med en ekte S-Klasse Coupé som plutselig ble en del av videoen.

Bare synd at arien var akkurat et halvt sekund ute av synk med munnen. Det blir fort litt komisk.

Disse gutta har gjort ett og annet grep selv i sin tid. Men de skjønte nesten ikke hvordan Brabus hadde fått plass til en V12 motor i en E-Klasse.

Peugeot hadde med sin nydelige Per Ivar Selvaag-tegnede Onyx drømmebil.

Fra den var ny på Parisutstillingen i fjor til nå, har kobberoverflaten begynt å oksidere. Praktfull virkning. Akkurat som om bilen er dekket av hud, og at den lever. Hvis dette var tilsiktet var det genialt.

Ford hadde det beste innslaget på pressedagene. Et massasjestudio.

Vignale-navnet frest inn i aluminiums-støtfangeren var ganske lekkert.

Slik ser den gamle Cadillac-logoen ut

Slik ser den nye Cadillac-logoen ut.

Men for å dekorere standen hadde ikke Cadillac klart å hente frem sin nye logo ennå. Der måtte vi nøye oss med den gamle.

Dette slutter aldri å forundre. Første publikumsdag, etter at det har vært to pressedager, er pin-selgerbenkene stapp fulle av pressemateriell fra i går. Til utrolige priser.

Minnebrikke fra Opel: 50 euro. Minnebrikke fra Bugatti: 150 euro.

Porsche-mappen var selvfølgelig meget høyt priset (250 euro) men selv Citroën-mappen gikk for 80 euro. Den inkluderte jo både Cactus og Loebs racerbil.
Bildebrev - Skråblikk 2
Hydrogen-Smart og gårsdagens pressemapper til 250 euro. Det er mye rart å se på i krokene på Frankfurt-utstillingen. Her viser vi deg litt av det.
Vi har jo presentert et bildebrev før. Og jeg kan forsikre, hvis du dropper bilene er det allikevel utallige glitrende fotomotiv som fortjener et eget liv.
Ta for eksempel alle de lekre interiørene, der fargeprøver på veggene ikke er særlig forskjellige fra det du kan se på en utstilling av moderne malerier.
Eller ta alle selgerne med små, transportable bord, som på den første publikumsdagen selger gårsdagens pressemapper for tusenvis av kroner. Hvor får de dem fra? Er det mine kolleger som har solgt dem videre etter å ha skrevet lange reportasjer om hvor lite nytt det var her i år?
Eller ta de bortgjemte, men kjempestore, underleverandør-standene. Der kan du få vite alt om neste generasjons elbiler, om innvendig foliering som ser ut som det nydeligste skinnarbeidet, eller om den neste ni-trinns girkassen.
Du kan få med deg detaljer som at Jaguar har fått sitt Private-brand dekk, eller at Maserati har fått en ny accesoire-line, eller at Cadillac har fått ny logo. Små detaljer du ikke finner i noen pressemelding, og derfor ikke i så veldig mange reportasjer fra Frankfurt heller.
Her bringer vi deg imidlertid noen flere av disse små opplevelsene.