-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Petters bil blir gjenfødt
I norsk idrettshistorie er vel WRC-utgaven av Subarus Impreza for 25 år siden mer berømt enn staven til Oddvar Brå. Og av mye hyggeligere årsaker. Det var en slik bli Petter Solberg ble verdensmester i.
Teamet bak suksessen var engelske Prodrive, med larger-than-life sjefen David Richards som pådriver.
Det er han som har bestemt seg for å gjøre en repetisjon også. Nå skal de bygge 25 eksemplarer av en oppdatert versjon av VM-bilen.
Prodrive P25 skal den nye modellen hete. Tallet: for å feiere at 25 års dagen for den opprinnelige 22B bilen er rett rundt hjørnet.
Subaru er ikke med i bildet denne gangen, og kunden må ta med seg en donor-bil – i tillegg til 460.000 pund, som sluttregningen vil ende på.
Da vil hele moroa starte med en av de klassiske flate firerne på 2,5 liter. 400 hester er det snakk om denne gangen, som skal sendes gjennom en sekstrinns halvautomat.
Dave Richards har hentet inn Peter Stevens, som stylet den opprinnelige Prodrivebilen for 25 år siden. Her har han pusset og polert en del av linjene og designuttrykket.
David Lapworth – han som hadde kontrollen på det opprinnelige rallyprosjektet – er også knyttet til det nye oppdraget, for å sikre at bilen får egenskaper som kan sammenliknes med de opprinnelige.
Derimot er det ikke et ord om at Petter er hentet til å kjøre inn hver av de 25 bilene for å sikre at de kjører slik han ville de skulle kjøre.
– Dette er biler hvor vi skal fremheve alle de elementene som gjorde den opprinnelige bilen så spesiell, sier David Richards.
– Det skal skje blant annet ved at vi benytter moderne materialer, moderne teknologi og vår egne moderne oppfatning av hva som skapte en egen posisjon i bilhistorien for denne bilen.
Prodrive P25 skal debutere på Goodwood Festival of Speed i slutten av juni.
De første av de 25 bilene vil være hjemme hos kundene sine i løpet av inneværende år.
PS!
En av de opprinnelige bilene kan du forresten møte i siste utgave av BILAutofil. Vi har nemlig gått gjennom Petters enorme bilsamling i Sverige der vi finner en av hans vinner-biler. Men ikke VM-bilen. Han har i stedet gjemt den han vant sitt første VM-løp med, året før han ble verdensmester. «Det er den som betyr aller mest» sa Petter til oss.