-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Iveco i øst og vest
Helt parallelt dukker det opp to, nesten motsatte historier om Iveco. Daily skal kanskje eksporteres vestover, til USA, mens busser kanskje skal bygges i den helt andre retningen: i Kina.
Det antydes at ikke før man ser et marked der på 20-30.000 slike i året vil dette eventuelt bli noe av. Da kan det til gjengjeld bli produksjon av den på en av fabrikkene til partneren, GM.
Samtidig gjentar Iveo sine signaler fra tidlig i fjor om at de fremdeles er på utkikk etter en oppkjøpskandidat enten i USA eller her hjemme. Både MAN og DAF har vært lett tilbeilet av italienerne tidligere.
Samtidig som dette sies har Iveco underskrevet en avtale om felles bedrift med Changzou Bus Co. Denne tidligere rent kinesiske fabrikken bygget 5.600 tur- og bybusser i fjor, og ble dermed nummer tre blant landets bussbyggere. Nå skal det bli flere. Når de første bussene med Iveco-merket kommer fra fabrikken neste år, har man tatt peiling på kanskje så mange som 10.000 pr. år.
Markedet ventes å kunne absorbere mellom 50. og 60.000 enheter pr. år, og er derfor det mest interessante bussmarkedet i verden.
Fra før samarbeider Iveco med en kinesisk fabrikk som bygger Daily og en fabrikk der de eier en tredel har bygget gearkasser for dem i fem år nå.