-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Jaguar tenker flexi-plattform
Da Jaguar Land Rover inviterte til et nytt bidrag til sin Destination Zero var det kanskje gode grunner for å vente enda et boring forslag til hvordan verden kan bli sikrere og renere. I stedet ble det en skikkelig overraskelse.
Nå er kanskje ikke selvkjørende Poder det mest sexy du og jeg kan tenke oss – men sannsynligvis kan vi ikke unngå dem – hvis vi venter lenge nok.
Og hvis vi allikevel må godta dem, kan vi ikke da glede oss over noe som både ser bra ut, er gjennomført i oppbyggingen og har en del smarte tanker bak seg.
Jeg syns Project Vector ticker en del av de gode boxene.
Den de viste var fullt ferdig. Klar til produksjon. Og i stand til å opptre i en rekke forskjellige konfigurasjoner – varebil, personbil, delt bil eller eid bil – med en plattform tankegang som gir den flere muligheter enn de fleste.
Den skal faktisk inn i virkelig trafikk i Coventry neste år – de lokale myndighetene kaller prosjektet «et levende laboratorium for fremtidens mobilitet».
Nå lyder det ganske utrolig at dette prosjektet kan ha vært utviklet i all hemmelighet over mange år hos JLR. Bilfabrikker pleier ikke være særlig flinke til å holde på hemmeligheter.
Så har da også arbeidet foregått et helt annet sted. Og det er da ingen som er interessert i hva som foregår på noe som heter NAIC og hører til under Universitetet i Warwick.
For det er der den kommer fra, med nær innsats fra en rekke JLR-folk. Tim Leverton var prosjektsjef, han har vært teknisk sjef hos Tata Motors, jobbet med JCBs Dieselmax rekordbil og på BMWs opprinnelige Phantom.
Men han sier at siden prosjektet har ligget under universitet har det i mye større grad hatt preg av en innovativ start-up virksomhet som har gitt det mye mer vitalitet enn om arbeidet hadde skjedd på fabrikken.
(Er dette en oppfordring til hvordan de skal drive produktutvikling videre?).
Full skateboard-konstruksjon, med maksimale muligheter for karosserivarianter. Kan man til og med tenke seg en stilig to-seter? Eller MÅ det være kollektiv tankegang bak det hele?
Slik modellen som ble vist er, snakker vi fire meter lang og så nettet at den kommuniserer med alt og er allerede opplært til å bli et on-call medlem av taxi- og alle andre urbane transportsystemer i West Midlands.