-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
96 år bilhistorie rives
Enda et kapittel i amerikansk bilhistorie skal nå avsluttes. Denne uken forlater det siste Wrangler-karosseriet et samlebånd i en fabrikk der biler har vært produsert i 96 år.

Mer enn 11 millioner biler, regner man med, har trillet ut av Parkway-fabrikken i Toledo siden 1910. Da var det John North Willys som bygget ut fabrikken for at det der skulle kunne bygges biler han hadde konstruert. Faktisk hadde det kommet noen bilder derfra året før også, for opprinnelig var dette en fabrikk for Pope-biler, som Willys kjøpte opp og bygget ut veldig kjapt.
I 1920-årene ble det bygget på enda mer, og det var da den enorme skorsteinen kom, et landemerke i Toledo, der det er stavet OVERLAND nedover pipen, i kontrastfarget murstein. Det er alltid Willys-Overland som har brukt denne fabrikken etter at Willys selv overtok den. Under krigen ble den brukt til flydeler og annet militært utstyr, men spesielt da Jeep kom på nett ble det stor aktivitet der igjen.
Chrysler kjøpte Jeep for 20 år siden og fortsatte å bruke anlegget. Også da de slo seg sammen med Daimler Benz fortsatte virksomheten der. Men for noen år siden var det klart at det gikk mot slutten. En tredel av fabrikken ble revet for fire år siden. Og den store samlingen av originale Jeep-dokumentasjoner og minner fra fabrikkens lange historie ble enten sendt tilbake til de egentlige eierne, eller overtatt av det praktfulle Chrysler-museet i Auburn Hills.
Nå skal altså resten vekk, og vi har vanskelig for å se at noen samler opp mursteinene for å restaurere skorsteien et annet sted. Men heldigvis for de som jobber der betyr det ikke slutten. I juli vil de første 2007-utgavene av Wrangler komme fra en flunkende ny fabrikk som ligger noen få kilometer unna. Investeringene der var på 900 millioner dollar.
Og fremdeles vil kanskje arbeiderne der kunne titte over og se pipa på sin gamle arbeidsplass. For noen timeplan for den endelige rivingen, er fremdeles ikke klar.