-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Japan nekter Buddy
Til den 22. internasjonale El-bil konferansen, som avholdes i Yokohama, var norske Buddy påmeldt. Nå viser det seg: japanerne ville ikke ha den.
Helt siden 1969 har det vært arrangert tekniske konferanser om el-, hybrid- og brenselcelle-biler. Nå er den 22. i rekken i ferd med å starte, og der står den norske produsenten, Elbil Norge AS oppført som deltaker.
Selskapet har forberedt en spesiell modell med eksperimentell innmat. Lithium-Ion-batterier driver den, og ekstra styling gjør oppmerksom på at dette er noe spesielt.
Formålet var å plassere bilen i den 3 kilometers demonstrasjonsløypa konferansearrangørene har lagt ut, der delegatene selv skal få prøvekjøre de siste fremskrittene på disse områdene.
Alt har vært klart i mer enn et halvt år, inntil arrangørene få uker før åpningen klarte å få slått fast at biler som skal delta på dette lukkede arrangementet også må ha japanske registreringsskilter. Ambassader og Transportdepartement er trukket inn i saken, men avgjørelsen er klar.
Det vil bli en meget japansk-dominert demonstrasjon av alternative fremdriftsformer. Men man håper at på den 23. EVS-konferansen i USA, vil mulighetene for å vise frem norsk cutting edge teknologi være atskillig bedre.