-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Når SV selger biler
Mye rart i kjølvannet på VW-historien. Nå leser vi at Heikki Holmås ber regjeringen strupe salget av nye dieselbiler. SV burde i hvert fall holde kjeft.
Selvfølgelig er jeg enig i at dieselbilene, selvtennerne i de små personbilene, skal vekk. Det har jeg alltid ment - også da Kristin Halvorsen formulerte bilavgiftene for 2007 slik at dieselbilene plutselig fikk en markedsandel som økte fra godt under 50 til nesten 80 %.
Den gang var diesel noe i retning av sunt, en rekke av oss fikk en følelse av at SVs Finansminister tok en skje diesel til frokost hver morgen for å holde seg i form.
«I en tid hvor klimaendringene for alvor begynner å gjøre seg gjeldende, samtidig som de norske CO2-utslippene øker, må vi som politikere tørre å gjøre grep for å møte disse utfordringene», sa finansminister Kristin Halvorsen med sitt typiske tunnelsyn, utelukkende på klimagasser.
Ikke var hun spesielt interessert i partikkelfilter heller. Ifølge Aftenposten sa hun nemlig nei til slike fordi hun mente det er tungvint å kontrollere hvem som faktisk ettermonterer, og fordi slike filtre ikke er effektive nok.
Skal jeg også minne om at i mars 2009 kunne den samme teknologiskeptikeren og partiformannen Kristin Halvorsen fortelle VG at «Sosialistisk Venstreparti vil forby salg av bensinbiler innen seks år».
Det vil si i løpet av dette året, 2015.
Og nå – i det året vi bare skulle ha diesel (og nullutslipp) kjørende rundt – ber det samme SV plutselig regjeringen om å strupe salget av nye dieselbiler.
At det var?
Nå trodde jeg Holmås var ganske god på bruk av nettet, men akkurat her virker det som han tror at «Manns minne» er det det alltid har vært - og i så fall ville han jo sluppet unna.
Men nå burde han vite at i dag kan manglende minne fort kompenseres av et søk på nettet. Som for eksempel med referanser til det foregående.
Et godt stykke ned i web’en kan vi heldigvis også fremdeles finne mye av det vi har skrevet om dette temaet opp gjennom årene – for eksempel dette.
SV er i hvert fall ingen troverdig deltaker i det lett hysteriske hylekoret som har stilt seg opp og sunget så begeistret etter at Volkswagen rotet det skikkelig til.
Les også: Retten til å avsløre - ikke mulig i fremtiden?
Les også: Ingen salgs-stopp av VW i Norge
Les også: Eksos-manipulering av dimensjoner