-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
LA Design Challenge: Subaru
Igjen er den morsomme designkonkurransen fra bilutstillingen i Los Angeles over oss. I år skulle designerne både bygge bil, og tenke seg en Hollywood-film der bilen hørte til. Vi lar Subaru være først ute.
Hvert år inviteres bilindustriens designstudioer til å komme med forslag over et eller annet ganske fantastisk tema.
I år var utfordringen ”Hollywood’s hottest new movie car”, men designerne skulle også beskrive den filmen der bilen skulle opptre og de rollene som hørte med.
Vi lar Subaru, som er med for første gang, åpne.
Divided skal filmen hete, og bilen heter Horizon.
Plottet er desidert sci-fi. Det er nemlig 200 år siden jorden sluttet å rotere, og da ble kloden delt i to. Resultatet var to komplett forskjellige hemisfærer, Dagsfæren og Nattsfæren.
Menneskene fortsatte å leve i et skikkelig avansert samfunn i Nattsfæren, godt beskyttet fra solens skadelige elektromagnetiske bølger.
De har ikke antydning av sollys, men masse strøm som kommer fra et særdeles avansert elektrisitetsverk som forsyner mega-byen.
Og det er her problemet ligger, for det ser ut som om dette blomstrende samfunnet er truet av energimangel fordi det bokstavlig talt kastes en skygge over sivilisasjonen:
De slipper sakte opp for strøm, brennstoffet i elektrisitetsverket, et sjeldent, krystallisert mineral, begynte å tømmes for energi.
Mineralet finnes bare, vet man, på polpunktet til Dagsfæren – og derfra har intet menneske kommet levende tilbake fra.
Men da har vi drømmelaget, Alcyone, sjåføren, Maia – navigatoren, Merope som er mekanikeren og Pleiades som er en virkelig karakter. En magisk katt, utviklet spesielt for å klare seg på den andre siden av verden og spesielt utstyrt for å få med seg det magiske mineralet tilbake.
Og selvfølgelig er det Ultra Subarus spesialutviklede Horizon som skal ta dem ut på denne farefulle reisen. Den skal motstå sterke elektromagnetiske felt, kjemiske ubalanser, vanvittig hete og de flerrende stormene som stadig opptrer på Dagsfæren.
Og så er det spesialtrente, høyt motiverte teamet på vei for å redde verden i dette handlingsmettede eventyret…..
Vi får navnene på de som har jobbet med dette prosjektet: Lederen for laget heter Takashi Hagino, og med seg hadde han Yoshifumi Tomita, Yoshiaki Sakaguchi og Tomoyuki Kaato på eksteriørsiden.
Yoheit Noshiro gjorde interiøret, og Takamitsu Watanabe sto for digital-modelleringen. Masashi Kaneda stor for karakterene og har åpenbare Manga-kvaliteter.
Av disse er det bare Sakaguchi jeg kjenner. Han var konseptsjef på Nissan for mange år siden - og Noshiro som blant annet var med på den praktfulle Mazda Senku for 6 år siden.
Og – ærlig talt – jeg ante ikke at Subaru hadde så mange designere – det er ikke ofte man hører om deres designavdeling.