-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
I kjelleren på LA Auto Show
Tuning er gedigent i USA. Strengt tatt var det vel de som fant det opp, og de kan fortsatt sine saker.
- Det er sjelden at journalister finner veien hit, de er mest opptatt av de nyeste bilene, sier vakten som sjekker adgangstegnet vårt på vei inn i Kentia Hall som ligger i kjelleren på Los Angeles Convention Center.
Det er likevel nede i kjelleren her det er mulig å finne gull.
Strengt tatt er det tydelig at man ikke venter så mange journalister inn her, for bare en brøkdel av standene er bemannet.
Dette er kjelleren for sinnssyke felger, lakkeringer du ikke trodde fantes og bygg som høres for fantasifulle ut til å være sanne.
PsykoFord
GAS heter tuningfirmaet som har jaget opp den grønne Focus RSen i bildeserien til ganske utrolige 420 hestekrefter.
Det meste som kan poleres, tunes og fikses på, har man vært igjennom her.
Vi nevner i fleng, oppgradert innsug, turbo, intercooler, motorstyring, innsprøytningsdyser og på toppen har man lagt til et GAS metanol innsprøytningssystem.
Dermed står man altså igjen med 420 hestekrefter.
Når den katten er ute av sekken via forhjulene får du trolig så mye å tenke på at du ikke lenger kommer til å tenke for mye på resten av dekoren som selvsagt står i stil.
Matt skal det være
Det begynner å bli en stund siden matt var et skjellsord i tuningmiljøet.
Nede i kjelleren var det flust av dem. Ferrarier, Porscher, BMWer og Rolls Royce – alle med matt lakk.
Men matt er ikke lenger matt. Mens det for noen år siden ofte var foliert for å få frem effekten, har man i dag hentet frem en rekke lakktyper – sånn at det like gjerne kan være silkematt, halvmatt eller supermatt.
Platinum
En av tunerne som har den desidert største standen nede i kjelleren heter Platinum Motorsport.
De har hentet inn en rekke biler fra kundene sine, for å vise frem hva de kan by på.
Selskapet eies av to brødre, George og Jack Keshishyan og bringer definitivt noe inn i tuningindustrien.
For det er ingen tvil om at det er lett å ta det for langt.
Platinum hevder å være de første som plukket en Bugatti Veyron fullstendig fra hverandre og lakkerte den opp i en annen farge før den ble satt sammen igjen.