-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nye navn hos Mercedes
Mercedes har i dag offentliggjort sin nye navnestrategi. Den inneholder også et nytt sub-merke.
Innen utgangen av november skal den mest luksuriøse modellen i familien avdukes på bilutstillingene i Los Angeles og kinesiske Guangzhou. Og som forventet får den betegnelsen Mercedes-Maybach S 600.
Dette er modellen for de som ønsker en ekstra stor bil og som vil skreddersy den med hensyn til utstyr. Foreløpig må vi nøye oss med noen detaljbilder, men vi kommer selvsagt tilbake med mer info når bilen er avduket.
Samtidig med avsløringen av det nye merkenavnet kommer også avsløringen av en av bransjens dårligst bevarte hemmeligheter – nemlig at en rekke modeller bytter navn når de går over i en ny generasjon.
Dr. Jens Thiemer, ansvarlig for markedskommunikasjon forklarer omleggingen med at Mercedes innen 2020 vil ha 30 forskjellige modeller på markedet, blant dem minst 11 uten en direkte forgjenger i dagens portefølje. I tillegg kommer ulike karosseriformer og drivlinjer.
-Etter over 20 år med noen av verdens meste kjente produktnavn gjør vi nå systemet vårt enklere å forstå. Det blir mer logisk og lettere for våre kunder å orientere seg i det omfattende programmet vårt, sier Thiemer.
Han legger til at det er optimalt å gjøre dette fra 2015, siden de da skal oppdatere neste hele SUV-programmet.
Modellbetegnelsene skal skrives med en til tre store bokstaver, mens drivlinjen skal forklares med én liten bokstav. Systemet skal sentreres rundt de fem kjernemodellseriene, A, B, C, E og S som fortsatt skal brukes på disse modellene.
Alle SUV-er skal heretter ha GL som de to første bokstavene, og deretter en tredje bokstav som linker den til en av de fem grunnmodellene. Slik blir de nye betegnelsene:
- GLA = GL A-Klasse
- GLC = GL C-Klasse (dagens GLK)
- GLE = GL E-Klasse (dagens ML)
- GLE Coupé = GL E-Klasse Coupé (ny modell)
- GLS = GL S-Klasse (dagens GL)
- G = denne forblir uendret
Systemet for firedørs coupéer følger samme mønster som i dag, med CL som fellesnevner. Dette gjelder CLA og CLS, eventuelt med tilnavnet Shooting Brake.
Fra 2016 vil roadsterne ha SL som de første to bokstaver. Dagens SLK bytter navn til SLC mens SL inntil videre beholder sin betegnelse som er svært tradisjonsrik hos Mercedes.
I tillegg til å vise modellbetegnelsen vil koffertlokket også avsløre hva slags drivlinje bilen har. Biler med bensinmotor får, som i dag, ingen tilleggs-betegnelse, men disse vil gjelde for de øvrige:
- c for compressed gas (naturgass)
- d for diesel
- e for electric (plug-in hybrid og elbiler)
- f for fuel cell (brenselceller)
- h for hybrid (de som ikke er ladbare og faller under e)
4MATIC vil fortsatt være betegnelsen for firehjulsdrift, og grunnet økt etterspørsel vil Mercedes utvide muligheten for firehjulsdrift i flere varianter fremover – noe som passer utmerket for den norske importøren.