-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lambo-mimring med Google
Et bilmuseum er ganske mye mer enn bare å glane. Lukte, føle, kanskje til og med høre. Men hvis du ikke kan komme dit er kanskje dette greit å la Google ta deg med på museum.
Lamborghini-museet i forbindelse med fabrikken, er ikke yndlingsmuseet mitt. Dessuten syns jeg det er utrolig frekt å ta 13 euro for å gi deg adgang til suvenirbutikken, men skitt au. Det står ganske mange biler der, noen er til og med ganske sjeldne.
Og det er dørene inn dit som Google nå har åpnet i et nytt forsøk på å erobre hver krok på denne kloden – og gjerne litt mer kanskje.
F1
Museet er ikke veldig stort, 1500 kvadratmeter på to plan, og inneholder selvfølgelig de bilene du venter å se der. Og dessuten finner du sjeldenheter som en og annen Lambo-drevet Formel 1-bil (ingen ble vel akkurat noen suksess kanskje),
Zagatos Canto-forslag, Sesto Elemento og Reventon er også der, sammen med Estoque.
Litt gøy kan det også være å se en og annen modell av noe som aldri ble noe av, hentet fra fabrikkens designavdeling. Men det er altfor lite av det skikkelig gamle der, fra Giugiaro-innsatsen, eller den gang Lee Iacocca, Chryslersjefen, brukte fabrikken som sitt eget lille accessoire, og ikke et spor av dramaene hver gang fabrikken kjempet for livet, men via underlige veier klarte å overleve.
Sjarm og stil
Glem innvendingene mine, glem også at rett oppi lia fra Sant’Agata Bolognese, finner du et annet Lamborghini-museum drevet av Ferruccio Lamborghinis sønn med masse mer sjarm (men færre biler) enn det tyske som Google nå har åpnet for oss. Noe om Toninos museum finner du derimot HER og hans egen hjemmeside heter faktisk www.lamborghini.it.
Men tilbake til der vi var. Dersom du ønsker å besøke dette museet via skjermen, kan du klikke på Google Maps http://lam.bo/peeic eller Google Local http://lam.bo/peeNT. Uten å tigge det til deg, slipper du faktisk også inn i noen av bilene – det pleier du ikke få lov til dersom du stiller der selv og har betalt dine 13 euro.
PS. Da jeg rotet rundt for å finne Googles Lambo-museum kom jeg faktisk over to samlinger til. Mazdas, og en mengde Hondaer samlet i Honda Collection Hall ved Motegi-racerbanen. Kanskje vi får all verdens bilmuseer gjennom Google snart.
Jeg vil allikevel anbefale å stikke innom de ekte varene, kjenne duften av gammel olje og slitent skinn og høre det knake i gammelt treverk. Disse kliniske cyber-operasjonene kan aldri bli det samme.