-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Helt amerikansk Lancia
Etter at Fiat la frem resultatene for tredje kvartal begynte det å sirkulere telegrambyråmeldinger om at Lancia skulle vekk.
Det viste seg at den tolkningen var helt feil og stammet fra en overivrig reporter fra det italienske ANSA-byrået.
Riktignok hadde Fiat-sjefen, Sergio Marchionne fortalt at for fremtiden vil Ypsilon være den eneste Europa-utviklede Lancia-modellen, alle andre modeller vil komme fra Chrysler-paletten.
Det betyr nok også at en Delta-etterfølger vil bli amerikansk-bygget. Litt trist for sentimentalistene, dette er vel kanskje den eneste eksentriske bilen som fremdeles finnes fra en storprodusent.
Men for aksjonærene er det selvfølgelig hyggelige nyheter. For det han sier er egentlig at fra nå av skal vi ikke gjøre noe som vi ikke kan tjene penger på – dagen etter!
Det ligger flere elementer i dette budskapet. Blant annet at Maserati skal posisjoneres enda litt lavere for å fylle gapet mellom de tradisjonelle topp-Lanciaene og Maseratis modeller til nå.
Implisitt sies det også at Alfa Romeo ikke skal røres, posisjonen til det merket ligger langt på utsiden av både Lancia og Maserati.
I fjor ble det solgt ca. 100.000 Lancia i Europa, de fleste i Italia og med gode rabatter.
På et marked som det tyske ble det frem til oktober i år solgt 2.700 Lanciaer – fremdeles flest av de «ekte» italienske modellene. Selv om dette er en økning på 80 prosent, kan tallet allikevel ikke sammenlignes med et annet Fiat-eid merke, Jeep.
6000 nye Jeeper i Tyskland forteller sitt om amcar-mulighetene i Europa, dersom det satses.