-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lexus viser setekonsept
Lexus er sparsomme med opplysninger om konseptbilen de skal vise i Paris. Men setet deres vil være en sterk konkurrent til alle drømmebiler.
Det som er mitt problem med alle interiør-konsepter er at de aldri blir noe av. Man ser de nydeligste, lyse, rene innsidene på bilfabrikkenes fremtidsbiler, men så forblir de bare fremtid.
Mens nåtid består av sytten forskjellige grå-toner, massive seter, og en blanding av brøsja alu, treverk og daue dyr.
Jeg frykter selvfølgelig noe lignende med dette. Hvordan kan det ha seg at når Recaro viser hyper-slanke, avanserte, gel-fylte flyseter på privatflyinteriørmessen i Hamburg, så finnes de setene i et fly i morgen. Men tror du at du vil finne dette setet i en ny Lexus i morgen?
Jeg tror det ikke, men jeg håper.
Flere funksjoner
Og ikke bare sier Lexus at stolen bedrer komforten, men den sørger også for økt sikkerhet fordi den stabiliserer føreren slik at synsfeltet hans ikke blir forstyrret av risting og vibber.
Men glem det, her er det estetikken som gjelder.
De har tatt utgangspunkt i edderkoppen, både når det gjelder materiale og struktur. Syntetisk spider-silke kaller de det som er brukt i ryggen og selve rammen.
Egentlig er det mange av dere som kjenner det, North Face bruker det samme materialet i sin Moon Parka.
Selvfølgelig tar det seg bra ut i denne settingen, men det er bedre på støtdemping enn andre brukbare materialer, og erstatter helt produkter som har sin opprinnelse i olje.
Kinetisk
Men det som gjør at de kaller dette et Kinetisk Sete: de henger hele kroppen opp i noe edderkoppnett-aktig som sørger for at overkroppen og mageregionene kan bevege seg i harmoni med bilens bevegelser, samtidig som hodet holdes i ro.
Mindre påkjenninger ved aktiv kjøring, prøver de å antyde.
Egentlig trenger jeg ikke slike argumenter i det hele tatt. Noe som ser så bra og logisk ut må jo være bra. Akkurat som de første strikk-bånd setene på 2CV var bra, og de på første generasjon av Panda.
Men dette skal jeg prøve. Jeg skal ikke bli veldig sliten i beina på Paris-utstillingen før jeg skal rusle bort til Lexus og spørre om jeg kan få hvile meg litt. Jeg tror det kan bli vanskelig å få meg opp derfra.