-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Proton elsker fortsatt Lotus
En lokal avis i Kuala Lumpur antydet i en reportasje at Proton var i ferd med å selge sine 80% i Lotus. Helt feil sa Malaysias stolte bilfabrikk.
Men: Proton har ingen planer om å selge sine 80% av Lotus Group International Ltd (som igjen eier Group Lotus Ltd. som igjen eier Lotus Car Ltd – Colin Chapmans forretningskonstruksjoner var aldri spesielt enkle de heller.) sto det å lese i en pressemelding derfra.
Hva som derimot fremdeles står på agendaen er at Malaysia vurderer å selge ut 30% av Proton, og har allerede hatt interessenter fra de tre amerikanske produsentene. Dessuten er det åpenbart Proton som ligger best an til å kjøpe Midland Powertrain, den tidligere Rover motorfabrikken som BMW nå skal kvitte seg med.
Proton har ambisjoner om å bli en global motorleverandør, og da trenger de en fabrikk. Lotus har utviklet en to-liters modulisert motorkonstruksjon for dem, som åpenbart har store muligheter. Den skal inn i Protons første egenutviklede personbil, og i en sportsvogn de har utviklet sammen med Lotus. Og så skal den selges til andre som vil ha den, kontrakter er allerede tegnet, sier Lotus.
Dagens Rover er også ute etter denne fabrikken, men kanskje det hadde vært lurere av dem å la andre overta den og så kjøpe motorer stykkvis derfra?
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no