-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Maserati med 20.000 og gondoler i Beijing
Maserati er flinke til å fortelle om det meste, også når det ikke skjer noe. For eksempel om bil nr. 20.000 under det nye regimet, og om gondoltur i Beijing.
Maserati har flere tidsregninger. Fra de ble grunnlagt, fra de flyttet fra Bologna til Modena, fra de ble overtatt av Citroën, fra de ble overtatt av de Tomaso, fra de ble overtatt av Fiat, og fra de ble overtatt av Ferrari (i 1997, før de ble tilbakeført til Fiat igjen i år).
Det er fra 1997 som regnes som den nye tidsalderen, det var da den nye GT-modellen ble født, og det var i denne perioden den nye firedørs ble lansert. Og i løpet av denne tiden er det bygget 20.000 biler av dette nobelmerket. Et par av dem har faktisk funnet veien til Norge også.
Det måtte selvfølgelig feires, og selve hurra-bilen viste seg å være en Touring Grå Quattroporte, bestemt for USA. Ikke så rart, USA avtar i dag mer enn 30% av Maseratis samlede salg. Der går det faktisk så unna at man regner med 2.500 nye Maseratier i år.
Men noen skal også selges i Kina, og Maserati ble valgt som den bilen som skulle representere Italia i en spesialutstilling som er kalt Italia i Parken.
Det er i realiteten feiring av 750-årsdagen for Marco Polo, som gjorde så meget for å bringe Østens varer til Vesten. Og siden han var fra Venezia, er det selvfølgelig fraktet gondoler til Kina, som nå beveger seg majestetisk på kanalene i Chaoyang parken, med den Forbudte By som bakgrunnsdekorasjoner.
Og der står en Quattroporte og en Coupé og føler seg nesten som hjemme.