-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Med på kjøpet
Det skulle bare mangle at man ikke får en liten ekstra-presang når man har vært med på å forhåndsfinansiere BP23-programmet. McLarens kommende Hyperbil.
Det er også en måte å få vist deg din fremtidige arbeidsplass.
Skjønt arbeid? Det er vel bare Andy Palmer som ser på dette som arbeid. Han er McLarens offisielle test-, utviklings- og demonstrasjons-sjåfør, og er for tiden svært opptatt med å finpusse BP 23.
Alle de andre 106 som har kjøpt, og forhåndsbetalt, sin utgave av denne 2019 / 2020-bilen vil nok se på det å gli ned i førersetet – med et passasjersete på hver side – som en ren glede og fornøyelse.
Nå har McLaren gjort klar en liten presang, slik at den kommende eieren kan sitte ved skrivebordet sitt og se hvordan deler av fremtiden hans vil ta seg ut. De har nemlig produsert en skulptur som er en fremstilling av interiøret i den kommende bilen.
Dette er nok ikke noe som kommer ut på det åpne markedet, nei. 106 slike skal produseres, like mange som antall biler – bare poleringen av en av disse miniatyrene tar 30 timer!
Speedform heter kunstverket, designet hos McLaren, selvfølgelig, det måler 400 x 205 x 80 mm og veier voksne 3,6 kg.
Man bruker den mest moderne 5-aksede CNC-fresen for å få til formen, men så kommer det førsteklasses håndverket inn i bildet. Til sammen 100 timer tar det å få hver eneste ferdig.
Jeg regner med at dette skal reflektere innsatsen som blir gjort på BP 23 også. Akkurat som den legendariske forgjengeren, F1, skal denne få sentralt førersete, og plass til både to passasjerer og litt bagasje.
Men den skal bli seriøst mye raskere: 390 km/t får vi vite – eller 243 mph. Ikke mer enn Veyron og alle de andre som har kjørt raskere enn den, men til gjengjeld skal den bli vesentlig mer praktisk.
«Her blir det en blanding av ekstreme prestasjoner, utrolig komfort med masse luksus og praktiske egenskaper», lover Palmer.
Motoren blir basert på fabrikkens 4-liters V8 – som allerede avgir 814 hk i Senna-versjonen.
Her skal den også assisteres av en el-motor – verdens raskeste hybrid blir det i hvert fall. Og vi kan nok regne med at også her finner vi en bearbeidet utgave av den samme karbon-monocoquen som er basis i 720S. Adaptive dempere hører sikkert også med.
Og mye tyder på at vi endelig får verdens første (hvis ikke noen andre rapper seg) produksjonsbil uten utvendige speil, men med TV-overvåking bakover i stedet. Her har bilindustrien vært utrolig treig.
Addendum 45 til ECE Regulation 46 som gir tillatelse til slikt ble faktisk datert så langt tilbake som 13. august 2013.
Og de av dere som syns det høres litt kjipt ut å kalle opp en av verdens bilistiske underverk etter et oljeselskap kan bare slappe av. BP 23 skal få et navn. Men hvilket vet vi ikke.
Vi har jo imidlertid allerede en Ferrari Enzo.
Hva med å gå tilbake til røttene og kalle den nye McLaren Bruce?