-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny tre-seter fra McLaren
McLaren bekrefter at de er i gang med utviklingen av en direkte etterfølger til den legendariske F1.
McLaren F1 – få superbiler har satt slikt preg på superbilbransjen som den. Den spesielle setekonfigurasjonen med føreren plassert midt i bilen og passasjerene på flankene bak var alene nok til å gi F1 en slags kuriosa-status.
Men det bilen leverte på asfalten, det satte for alvor Gordon Murrays mesterverk på superbilkartet.
Med en 6,1-liters motor fra BMW klarte F1 å bikke over 386 kilometer i timen.
Og nå vil altså McLaren prøve å flytte nye grenser. For når de nå annonserer «prosjekt BP23» er det en direkte etterfølger av F1.
Du tenkte kanskje at P1 var F1s etterkommer? Joda, på sett og vis var den det – men sjekk bare detaljene rundt BP23:
BP-en betyr «bespoke project» – skreddersydd prosjekt. Det vil si at bilene er tilpasset hver enkelt kunde. 2-tallet indikerer at dette er prosjekt nummer to fra Bespoke-avdelingen (den første var vel den mildt sagt merkelige X-1), mens 3-tallet indikerer antall seter bilen skal ha.
Nettopp; BP23 blir en tre-seter, akkurat som «bestefar» F1.
Og opplaget? 106 eksemplarer – igjen, akkurat som F1. Ifølge McLaren er alle allerede utsolgt.
Kraftigste McLaren noensinne
Til Car Magazine uttaler McLaren-sjef Mike Flewitt at bilen blir en hybrid, akkurat som P1.
- [BP23 vil få] den kraftigste og mest avanserte hybrid-drivlinja vi har laget, sier Flewitt.
Det vil med andre ord bety over 1000 hestekrefter, som P1 GTR kan skilte med.
Les mer om da P1 GTR besøkte Norge her!
- Den vil bli raskere enn alle andre McLaren-gatebiler, sier Flewitt.
- Men hvis jeg annonserer en toppfart nå, vil min gode venn John Hennessey gå hen og bygge noe enda raskere!
Det er tydelig at det er gode tider i hyperbilbransjen for tiden …
Debut i 2019
McLaren har ikke avslørt flere detaljer enn dette selv, pluss skissen du ser i billedgalleriet under her, men på ryktebørsen prates det naturligvis om potensielle detaljer for den kommende hyperbilen.
Kjernen i drivlinjen blir den nye 4-liters V8-motoren som nylig gjorde sin debut i 720S. Dørene vil på McLaren-vis åpne oppover, og ta med seg en del av taket for enklere inn- og utgang (akkurat dette er McLaren flinkest på i super-skråstrek-hyperbil-klassen).
BP23 – eller hva den nå ender opp med å hete – er planlagt å være produksjonsklar i 2019, og McLaren vil nok sikkert slippe flere detaljer om bilen etter hvert.
For deg som ikke var raskt nok ute:
Er du ikke en av de griseheldige som står på den 106 navn lange lista til McLaren BP23? Synd. Jeg vet hvordan du har det.
Heldigvis finnes det litt trøst i McLaren-verden. For nå er nemlig konfiguratoren til 720S oppe og går.
Her er det ingen problem å drømme seg langt vekk i McLaren-verden.
Min drømme-720S ble Quartz-lakkert, med i Luxury-utgave, med ingen karbondetaljer bortsett fra rattet. Med 10-ekers superlette felger i titan-finish og alle tekniske gadgets avkrysset i ekstrautstyrslista tror jeg vi hadde kommet fint overens, min 720S og meg.
Hvor drøy klarer du å bygge «din» 720S? Finn ut på mclaren.com.