-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Intern opprydding
Nå som jeg trodde Mercedes var på vei mot ryddige, moderne interiører dukket plutselig den nye AMG GT opp. Heldigvis hjelper interiørdesigner Jan Kaul oss med et glimt inn i fremtiden.
Helt siden den da nyutnevnte sjefen for Interiørdesign hos Mercedes-Benz, Hartmut Sinkwitz trakk oss inn i mørket en gang på starten av 2011 for å fortelle om interiørfremtiden, har jeg hatt et visst håp om at nå skal ting endelig bli bedre.
Jeg syns vel jeg har sett spor også, nye C-Klassen for eksempel, så jeg syntes jeg hadde grunn til virkelig å se fremover.
Men så dukker altså den nye sportsbilen opp, med en slags 2014-rekord i innvendig visuell støy. Nå vet jeg ikke hva vår mann på stedet, Terje Ringen syns om interiøret – det kommer vel i førstkommende BIL, og han har tross alt rett til en skikkelig mening, han har jo sett bilen.
Jeg har bare sett den på bilder, men det er som regel nok – jeg mener vi blar da i interiørblader og skaper enn mening, vi må ikke besøke hvert rom som blir vist der for å synes noe.
Og når jeg klarer å telle 22 runde åpninger inne i denne forholdsvis trange coupeen, da er det noe som har kantra. Når du attpåtil har et snes ellipseliknende former pluss et ratt som har trekk av en trist trønderbart i regnvær, blir det litt for mye.
Forklaringen er selvfølgelig at alle AMG design blir gjort hos AMG, med direkte og personlig input (styring heter det kanskje) fra designsjefen selv, Gorden Wagener.
Jeg kommer aldri til å spørre Sinkwitz hvor mye han hadde å gjøre med dette misforståtte sportslige interiøret – jeg vil helst tro at det ikke var noe i det hele tatt. Et sant svar kan kanskje frata meg illusjoner.
Men heldigvis tråkker Jan Kaul til akkurat når det er som mørkest. Han er sjefs-interiør-designer og åpenbart høyt nok oppe til at han kunne fortelle Auto Express litt om interiøret til 2018-S-Klassen.
Bevegelseskontroll av støttefunksjonene, interiør-detaljer 3D-printet, trim og seter i ett stykke, alt sammen lettvekts både i kilo og for øyet.
Auto Express-journalisten brukte interiøret fra S-Klasse Concept Coupé (Frankfurt i fjor) for å visualisere det han hadde sett.
La oss håpe det er sant, og siden S-Klasse kundene er blant de mer konservative burde det være muligheter for å se spor av disse tendensene på modeller som er litt nærmere i tid.
Nå er det temmelig sikkert at jeg personlig ikke kommer til å bli svær plaget av GT-interiøret. Men bare å vite at det er der, gjør ganske vond.
Roll on, 2018!