-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Widestar SLS
Som om ikke denne bilen var ekstrem nok i utgangspunktet, viser Brabus sin spesialutgave av Mercedes SLS AMG.
Her har Brabus lagd nye elementer i karbonfiber til den rå sportsbilen. I tillegg tilbyr de spesielle felger, elektronisk justering av bakkeklaringen, eksosanlegg i titan og skreddersydd interiør.
Brabus har gjort hekken bredere for å få plass til 20 mm ekstra sporvidde og enda mer ekstreme felger enn de som sitter på den originale bilen. Felgene er i dimensjon 9.5Jx20 foran og 11Jx21 bak.
Til disse leverer Brabus dekk i dimensjon 275/30 ZR20 og 295/25 ZR21. Kunden kan selv bestemme om han ønsker japansk eller italiensk gummi fra henholdsvis Yokohama eller Pirelli.
LES OGSÅ: Vi kjørte første SLS AMG hjem til Norge
Brabus-pakken inneholder også detaljer i karbonfiber som skal perfeksjonere aerodynamikken. Disse leveres enten med enten matt eller blank overflate, eller lakkert i bilens karosserifarge eller en kontrastfarge du selv måtte spesifisere.
I samarbeid med Bilstein har Brabus utviklet et elektronisk styrt senkesett som kan redusere bakkeklaringen med inntil 30 mm. Selv under kjøring kan føreren endre oppsettet mellom mest mulig komfort eller maksimal sport.
Godlåt
Noe av det som har imponert oss som har kjørt SLS AMG mest, er den rå motorlyden. Brabus tilbyr sitt eget eksosanlegg i titan, som kun veier 12 kg, 40 % mindre enn originalen.
Her kan du selv bestemme lydnivået, fra et høyere nivå enn det originale, eller et mer dempet når du kommer sent hjem. Eksosanlegget gir i tillegg til bedre lyd en effektøkning på 10 hestekrefter.
Også til interiøret har Brabus mye å tilby, som detaljer i karbonfiber og aluminium og eget sportsratt. Et speedometer med skala opp til 400 km/t gir i følge Brabus et hint om hva SLS-eiere kan vente seg i fremtiden.