-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Widestar SLS
Som om ikke denne bilen var ekstrem nok i utgangspunktet, viser Brabus sin spesialutgave av Mercedes SLS AMG.
Her har Brabus lagd nye elementer i karbonfiber til den rå sportsbilen. I tillegg tilbyr de spesielle felger, elektronisk justering av bakkeklaringen, eksosanlegg i titan og skreddersydd interiør.
Brabus har gjort hekken bredere for å få plass til 20 mm ekstra sporvidde og enda mer ekstreme felger enn de som sitter på den originale bilen. Felgene er i dimensjon 9.5Jx20 foran og 11Jx21 bak.
Til disse leverer Brabus dekk i dimensjon 275/30 ZR20 og 295/25 ZR21. Kunden kan selv bestemme om han ønsker japansk eller italiensk gummi fra henholdsvis Yokohama eller Pirelli.
LES OGSÅ: Vi kjørte første SLS AMG hjem til Norge
Brabus-pakken inneholder også detaljer i karbonfiber som skal perfeksjonere aerodynamikken. Disse leveres enten med enten matt eller blank overflate, eller lakkert i bilens karosserifarge eller en kontrastfarge du selv måtte spesifisere.
I samarbeid med Bilstein har Brabus utviklet et elektronisk styrt senkesett som kan redusere bakkeklaringen med inntil 30 mm. Selv under kjøring kan føreren endre oppsettet mellom mest mulig komfort eller maksimal sport.
Godlåt
Noe av det som har imponert oss som har kjørt SLS AMG mest, er den rå motorlyden. Brabus tilbyr sitt eget eksosanlegg i titan, som kun veier 12 kg, 40 % mindre enn originalen.
Her kan du selv bestemme lydnivået, fra et høyere nivå enn det originale, eller et mer dempet når du kommer sent hjem. Eksosanlegget gir i tillegg til bedre lyd en effektøkning på 10 hestekrefter.
Også til interiøret har Brabus mye å tilby, som detaljer i karbonfiber og aluminium og eget sportsratt. Et speedometer med skala opp til 400 km/t gir i følge Brabus et hint om hva SLS-eiere kan vente seg i fremtiden.