-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Endelig: Nå skal EQ avdukes
Hva er dette med EQ i alle navn? Nå sist, Statoil som byttet navn og fikk inn de samme bokstavene som Mercedes av en eller annen grunn bruker som initialer på sine elbiler.
Kanskje får vi forklaringen på hvorfor EQ i morgen. Da skal nemlig Daimler presentere sin europeiske satsing på elektriske produksjonsbiler for første gang.
De har jo hatt elbiler før. I tillegg til at de også har klart å trekke frem en batteridrevet versjon fra bilens barndom, har de hatt en helektrisk B-Klasse en stund, og i Kina er de vel allerede i gang med sin generasjon to sammen med samarbeidspartnere.
For ikke å glemme: Smart har jo praktisert EQ ganske lenge allerede.
Men nå skal det være avduking i elbil-hovedstaden Stockholm, og det kan nok bli litt av en forestilling. De viste oss de første EQ-visjonene allerede for to år siden, på Paris-utstillingen, og de har «lekket» EQC-modellen jevnt utover dette året.
De har sågar sendt ut sine egne spionbilder siden det kanskje ikke kom mange nok på trykk via de «ekte» spionkanalene.
Daimler forteller om fire års utviklingstid og om 200 testbiler som har vært med på utviklingen. De føyer forresten til at 65 % av utprøvningene fremdeles har skjedd med virkelige biler på virkelige veier, mens bare 35 % har skjedd digitalt.
Les også: Mercedes viser kompakt elbil
Men nå er altså produksjonsmodellen rett rundt hjørnet, og vi skal møte alle spesialistene, og norske representanter, i morgen.
Jeg tror ikke det møtet kommer til å bli preget av lange pauser der jeg får problemer med å si noe, men det kan jo allikevel være – meget sannsynlig faktisk – at du har noen spørsmål jeg ikke har tenkt på. Kom med dem via denne lenken, så skal jeg gjengi svarene når jeg får ristet på hodet og sortert alle inntrykkene og all informasjonen.