-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Micra fyller 25
Micra så ut som en rampete Snoopy da den kom. Den er blitt litt mer moden med årene.
Det er så lett å glemme at Nissan faktisk er en ganske progressiv produsent. Som nummer to i Japan er det fort gjort å glemme bort at her var det forhjulsdrift omtrent samtidig med Honda, og med vanvittige kjøreegenskaper.
De jobbet med seriøse superbiler som gikk langt uttapå mye av det europeiske, og da Micra dukket opp, for første gang i 1983, var den en liten karosserisensasjon.
Munter og frekk og med et ansikt som smilte til deg. Jeg husker godt at Mikio Fujito, en av folkene bak denne modellen og utdannet fra Royal College of Art i London, gjorde et visst inntrykk da han senere ble sjef for Nissan Design i Europa og dukket opp med en rekke fantastiske konsepter, Figaro, Be1, Pao, Escargot, Boga og hva de het alle sammen.
Så ble det en ny generasjon ti år senere, facelift i 2000, tredje generasjon i 2003 og ny facelift i fjor.
Og i år altså 25 års jubileum.
Selvfølgelig kan ikke det gjøres bare med å gratulere med dagen. Det må jo gjøres en spesialmodell også. Ny farge, nye felger, litt ny materialbruk på noen dekorasjoner og litt iPod-detaljer skal prege 25-åringen.
For oss er det imidlertid hyggeligere å kunne overrekke en fødselsdagspresang i form av en liten opplysning. For jeg har vel en følelse av at importøren ikke vet helt sikkert hvor mange Micraer som egentlig er solgt i Norge.
Pr. 8. september 2008 har det vært registrert 16.424 nye Micraer her i landet. Det gjør den faktisk til nummer tre på Nissan-listen, etter Primera og Sunny.
Hold på i 25 år til, så blir du nummer en.