-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fra diesel til etanol
Svenske BSR er nok mest kjent for de som vil ha ekstra ytelser. Men de kan også tre støttende til for dem som ønsker å fremstå som mer miljøvennlige.
Diesel til etanol
Nylig viste selskapet hva de omtaler som verdens første etanoldrevne dieselbil på Motormässan i Malmö. Bilen er en Saab 9-3 med dieselmotor som etter ombyggingen kjøres på E95 (95 % etanol).
Prosjektet er gjennomført i samarbeid med SEKAB, som produserer og distribuerer etanol, samt EU-prosjektet BEST (Bioethanol for Sustainable Transport).
Etter konverteringen yter bilen 195 hk og har et maks dreiemoment på 410 Nm. Forbruket skal være kraftig redusert – under tester har den klart seg med en halvliter på mila ved langkjøring.
95 % kutt
Grunnet drivstoffet reduseres de fossile CO2-utlippene med 95 prosent og utslipp av partikler er i følge BSR så godt som ikke eksisterende.
På sine hjemmesider hevder BSR at de har drevet med konverteringer siden 1997 og at de like lenge har bearbeidet myndighetene for å endre regelverket. Fra 1. juli endres lovverket slik at det åpnes for konvertering av biler til alternativt drivstoff.
I 2003 konverterte BSR en rallybil til å gå på E85, et drivstoff som i dag benyttes av mange rallyførere. Nå ønsker de å demonstrere at etanol også er et alternativ for dieselbiler.
Les mer på http://sv.bsr.se/