-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk Mehari
Den franske Bolloré-gruppen har utvidet sitt elbiltilbud. Denne gang med Citroëns hjelp.
Vi har fortalt om Autolib tidligere. Det elbildelingstilbudet som er oppe og går i Paris og som eksporteres til stadig flere byer.
Nå har Bolloré-gruppen, som står bak ideen, utvidet spekteret. En bil de kaller BlueSummer er nå på plass på en rekke utleie-stasjoner i sør-øst Frankrike, fra Monaco til Aix-en-Provence.
Bilen er – som navnet sier – et sommerfenomen, i den forstand at den er helt åpen. Med plass til fire er det ikke rart at mange henter hjem minnene om den gamle Citroën Mehari.
PSA-hjelp
Nå knyttes det nostalgibåndet enda tettere, for bilen skal også ut i handelen fra høsten av. Da overtar PSA-fabrikken i Rennes produksjonen.
Derfra skal det komme 15 eksemplarer hver dag, og salget skal håndteres av Citroën. Foreløpig bare på hjemmemarkedet og til en pris av 17.000 euro, pluss batterileie.
Den vil bli utstyrt med Bollorés eget batterisystem (som blant annet er meget enkelt å bli kvitt når det gir opp etter 3.000 ladesykluser (teoretisk: 400.000 km), og får en oppgitt rekkevidde på 200 km. Man bruker en rett-i-veggen plugg, akkurat som på bildelings-bilene.
Blå-blått
Bilen er bygget på et ganske massivt stålchassis. På det har man montert det ganske funky termoplastkarosseriet, som du kan få i hvilken farge du vil, så lenge du vil ha det blått.
Gjennomført blått på innsiden også, med et denim-lignende stoff som setetrekk. Baksetet kan forresten legges ned, dersom du skal ha med masse stæsj ned på stranden.
Bilen veier nesten 1300 kg, så noen bombe blir den ikke med den samme 50 kW drivlinjen som du finner i Autolib-bilen. Men 110 km/t skal den kunne klare.
Kompakt er den: 369 x 171 x 161 og med et bagasjerom på 200 liter, men som altså kan økes til 800 hvis du nøyer deg med plass til to.