-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Markedsundersøkelse i april
Bilfabrikkene sier de viser konseptbiler for å studere folks reaksjon. Morgan ser ut til å ha funnet en enda smartere form for markedsundersøkelse.
Jeg tror at dersom Morgan hadde oppfordret folk – på Tesla-vis – til å betale inn 1000 dollar i depositum samtidig, ville de hatt en million nå.
For på hjemmesiden sin viste de noen bilder av noe ganske sprøtt, og sa at dersom du likte det, kunne du jo like godt bestille med en gang.
Siden det dreide seg om Morgan, vet man jo også at når det kommer noe nytt derfra, tar det tid før du kan få tak i det. Det produseres jo ikke en gang 1000 biler i året der.
Det de viste nå var spennende. Morgan MOGrod het den ene. En nydelig retro-moderne Hot Rod med en amerikansk Ford V6 motor på 3,7 liter kokett tittende ut av motor-rommet.
Og i tillegg hadde de lagt et ekstra bakhjul på tre-hjulingen sin og fått den til å se ut som en av de spesialene som hører hjemme på rett-frem-baner.
Og ganske riktig: Morgan skal ha den med på saltslettene under Bonneville Speed Week senere i år.
Utrolig bra alt sammen, inntil du sjekket datoen. Men dermed gikk denne saken enda kjappere rundt hele kloden. En fantastisk aprilsnarr er mye bedre enn en fantastisk bil.
Og reaksjonene har bombardert Malvern, en liten by i Worcestershire der en snekker er like viktig som en sveiser på den lokale bilfabrikken. «Forget April Fool. Do it. I need one…» var en typisk reaksjon.
Og Morgan bør ikke være i tvil om hvilke designspor de skal følge nå.