-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Morgan 100 år – med klokke!
Er det ikke egentlig litt trist når en fabrikk som Morgan feirer sine første 100 år med en tråbil og en klokke? Her er klokka.
100 år har Morgan eksistert – de er et par år yngre enn General Motors, men kan i hvert fall skryte på seg at ikke bare lever de, men de er fremdeles eid av den samme familien som startet hele ballet.
Da skulle vi tro at det gikk an å feire, blant mye annet, for eksempel:
* Den første Runabout
* Trehjulingens seier på Brooklands i 1914.
* Gwenda Stewarts imponerende fartsrekorder på Monthlery
* Den første Four Four i 1936
* Le Mans suksessen i 1939
* Den første Plus Eight
Men, neida. De lanserer sin Supersport Junior, en 3-hjuling – nydelig bygget riktignok – i 2/3 størrelse. Egnet for de fra seks til pre-tenårene. Og et tettere samarbeide mellom Jean-Claude Biver og Charles Morgan.
Det er kanskje åpenbart at den siste har noe med Morgan å gjøre – det er han som er sjefen der. Mens Biver er sjef for Hublot – et ikke ukjent navn på up-market armbåndsur.
For å gjøre en historie på dette, har de fortalt at klokka er inspirert av den nye AeroMax (bildet), bilen som bare skal bygges i 100 eksemplarer.
LES INTERVJU MED MORGAN-TOPP HER
Den heter egentlig Aero Bang, men Big Bang er også mulig. Ganske stor, 44,5 mm, laget av keramiske materialer med store innslag av wolfram og titan. Morgan-logoen finner du på klokka ni og på krystallglasset bak. Også forfra kan du ane urverket under, gjennom noen snitt som er foretatt i skiven.
Nå kan du selvfølgelig resonnere deg til at denne klokka skal fremstilles i 100 eksemplarer, en til hver av AeroMax-kundene. Men for nesten 13.000 pund kan du også kjøpe en slik – det skal nemlig bygges fire hundre i tillegg. Og det er jo en billig måte å leke AeroMax-eier på.
Men vi kan jo være enige om at dette ikke har mye med Morgan-røttene å gjøre. Bilene ble bygget av denne prestefamilien for å gi motormuligheter til de nesten uten penger, men med masse sans for litt eventyr.
Det er ikke mye eventyr i et håndmekka, sveitsisk luksusur.