-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Utsolgt for Qashqai
Nissan er utsolgt for Qashqai. Alle vil ha bilen og det er måneders ventetid. Ingen hadde ventet at den ville bli så ettertraktet.
Nissan-forhandlerne melder om utsolgt for den nye Qashqai. Interessen har langt overgått forhåpningene. Da bilen ble lansert i Norge, mente importøren at det i år ville bli solgt 1350 biler. Det antallet ble solgt til forhandlere på tre uker.
- Vi kunne sikkert solgt 4000 biler i år, sier lederen i Nissans forhandlerutvalg, Geir Holum i Trondheim.
- Situasjonen er den i dag at vi ikke vet når vi kan levere bilen kundene bestiller. Det er en situasjon vi gjerne skulle vært foruten. Vi håper nå bare fabrikken gjør virkelighet av å starte et tredje skift.
Ledelsen i Nissan Norge er de første til å beklage at de ikke makter å skaffe nok biler til alle. Det er ikke bare i Norge det er lang ventetid på den nye SUVen. I hele Europa har bilen truffet markedet, og fabrikken makter ikke å holde tritt med etterspørselen.
- Vi vet de vurderer et tredje skift, sier informasjonssjef Kristin Klæboe i Nissan Norge. Til Norge får vi i år de 2700 bilene som er under bestilling. Men det er uklart om vi vil få flere enn det.
- Den modellen det er mest interesse for er med 2,0-liters dieselmotor – og det er ikke bare i Norge denne modellen har slått til, sier hun.
Ikke Tiida
Nissan opprettholder at modellen Tiida (erstatter til Almera) ikke blir lansert i Norge. Det blir bare noen få land i Europa som får bilen, og i Norden er det bare Finland.
Bakgrunnen for at Tiida ikke kommer, er at man antar at salget ville bli svært begrenset. Derfor vil Nissan Norge heller satse maksimalt på Note og Qashqai.
Det er også helt i det blå om det kommer noen erstatning etter Primera.