-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Flatt er også smittsomt
Skal man tyde nye merkevare-registreringer, ser det ut til at også Nissan følger etter Volkswagen og BMW og presenterer et minimalistisk og flatt varemerke. Heldigvis blir det nytt liv i Zen.
Dersom en rekke registreringer betyr at også Nissan skal bytte logo snart, kan vi slå fast at det er ikke bare virus som herjer om dagen – behovet for minimalistiske, flate logoer er åpenbart også smittsomt.
Vi hadde Volkswagen for ikke lenge siden, og BMW for noen uker siden da de viste bilder av den nye i4.
Se på forslaget til det nye varemerket, der er 3D-kromstripen i midten, slipsnålen kalte jeg den, blitt erstattet med en smal, monokrom utgave der Nissan-fonten har blitt en veldig streit sans-serif sak.
Nå beholder de det sirkulære formspråket, men i stedet for en ring omfavnes Nissan-stripen nå med to halvsirkler som begge avsluttes med ganske lekre – hva skal vi kalle dem – pigger? Eller anleggsflater? Legg en bra pakning mellom dem, og du har en tett forbindelse.
Akkurat den er litt underlig, for argumentene til fordel for disse nye 2-dimensjonale logoene er at de skal være effektive på små og store skjermer også. Akkurat disse tynne spissene kan umulig være enkle å modellere.
Heldigvis ser en ny Z litt festligere ut. Jeg vet ikke hvor mange logoer konsernets Z-biler har hatt opp gjennom historien.
Det vi tolker som logoen på den kommende bilen er forholdsvis retro. Dagens Z kalles Samurai-chic av dem som skjønne seg på slikt. Den foreslåtte har en virkelig personlig strek gjennom Z’en som nesten er identisk med den vi møtte på den første Datsun 240 Z for 50 år siden.
Det kan virke fornuftig akkurat det, dersom ryktene om at 370Z-erstatningen neste år vil ha en ganske stor porsjon retro i designet sitt.
Nå er det viktig å presisere at vi VET ikke om Nissan virkelig har gått over til flatt-logo-partiet, men hvis de virkelig har, er jeg ganske spent på selskapets forklaring på hvorfor.
Kilde: Car-Brand-Names.com