-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kustom-konge til Norge
John DAgostino kommer til Norge og til Oslo Motor Show. Der skal han vise frem bil og møte fans hele helgen.
John D’Agostino – ringer navnet en bjelle? Vel, etter Oslo Motor Show i høst vil navnet kanskje fremskaffe et helt klokkespill i hodet.
Mannen som står bak «Kustom»-uttrykket, gjennom sin Celebrity Kustoms-merkevare, skal nemlig tilbringe hele Oslo Motor Show-helgen på utstillingen.
Her kan fansen slå av en bilprat og få lapper, t-skjorter og hva enn annet de ønsker signert av kustom-kongen selv.
Det er tydelig at han gleder seg til å komme til Norge, for ved flere anledninger har D’Agostino og teamet rundt ham lurt på om ikke nyheten om hans ankomst snart slippes.
Og dette er den nyheten!
Tidlig krøkes
D’Agostino har modifisert biler helt siden studietiden midt på 60-tallet – men interessen startet langt tidligere.
- Jeg pleide å se disse bilene kjøre forbi min fars hus, har D’Agostino fortalt i et tidligere intervju.
- Da jeg fylte 16 ville jeg bygge min egen custom-bil, en 1956 Chevy. Den viste jeg frem på lokale bilutstillinger, og litt etter litt begynte jeg å delta på de større showene.
1956-modellen var en senket hardtop, med to-tone lilla og hvit lakkjobb – en bil han kjørte i high school-perioden sin, og villig viste frem.
Selv om D’Agostino tidlig var fascinert av biler, og spesielt spesialbyggene i området, var det ikke gitt at han skulle bli bilbygger.
- Jeg studerte business og økonomi, og gikk videre til en teknologi-høyskole i Phoenix, Arizona, sier D’Agostino.
Elektronikk for kjedelig
- Jeg likte elektronikk veldig godt, helt til jeg begynte å arbeide. Jeg jobbet et år som elektro-tekniker, men det ble for kjedelig for meg. Jeg likte bare det som handlet om biler.
Deretter gikk D’Agostino på skole igjen, nærmere hjemtraktene, før han begynte å bruke mer tid på custom-byggene sine – eller, kustom-byggene, strengt tatt.
I de senere år har Elvis-biler blitt en av D’Agostinos kjennemerker. Han ble kjent med et ektepar som pleide å følge Elvis tett, der kona var en av The Kings gamle groupier. Da hun døde solgte ektemannen alt av Elvis-memorabilia til D’Agostino, og slik var Elvis-frøet sådd.
Nå er tre av Elvis’ gamle biler bygget om av kustom-byggeren, jeg tviler ikke på at det kan bli flere.
John D’Agostino skal stå på stand C02-28. Mer informasjon om Oslo Motor Show finner du her.