Sniktitt på Paris 2012
Jommen kjører ikke Michel Vaillante racerbil fremdeles.
Sniktitt på Paris 2012

Sniktitt på Paris 2012
BMW er enda nærmere sin i3
Sniktitt på Paris 2012
Renault var dominert av Clii – eller hva nå Clio heter i flertall.
Sniktitt på Paris 2012

Sniktitt på Paris 2012
Hva er dette, en hard core 208?
Sniktitt på Paris 2012
Man kan nok si mye om 2008, men riflete var den.
Sniktitt på Paris 2012

Sniktitt på Paris 2012
Ferrari var på plass, men hvor er Enzo-avløseren?
Sniktitt på Paris 2012
Pønsker Jeep på noe virkelig retro?
Sniktitt på Paris 2012
Godt slagord fra PGO: Hvorfor være klassisk når du kan være unik? Med bakgrunn i at de pleide å plagiere Porsche 356?
Sniktitt på Paris 2012
Infiniti viser en konseptbil, LE, med en plexiglassfront som Honda i sin tid hadde.
Sniktitt på Paris 2012

Sniktitt på Paris 2012
Gjenbruk hos Citroen, Tubik fra Frankfurt i fjor – men i Paris har den ikke vært før.
Sniktitt på Paris 2012
Dette er en Peugeot, men kan ikke være Onyx-sykkelen. Ikke spor av kobber.
Sniktitt på Paris 2012
Minis varebil er åpenbart klar.
Sniktitt på Paris 2012
BMW forbereder oss på forhjulsdrift.
Sniktitt på Paris 2012

Sniktitt på Paris 2012
Ny Dacia-generasjon er vi lovet.
Sniktitt på Paris 2012
Subaru har allerede laget en lett, karbonpreget spesialutgave av BRX.
Sniktitt på Paris 2012
Honda skal delta i Euroserien med denne Radical-lignende raceren.
Sniktitt på Paris 2012
Courb er et morsomt, nytt innslag i den økende floraen av elektriske urbanister.
Sniktitt på Paris 2012

Sniktitt på Paris 2012
Outlander endelig på plass.
Sniktitt på Paris 2012
Noen fortjener frokosten sin
Sniktitt på Paris 2012
SsangYongs nyeste, med moteriktige perforeringer i grillen.
Sniktitt på Paris 2012
Hyndai i rally – det var nytt.
Sniktitt på Paris 2012
Også Hyndai tar med seg konseptbilen fra siste års Frankfurt-utstilling
Sniktitt på Paris 2012
Toyota gjorde litt ut av at de har begynt vinne i Le Mans-serien.
Sniktitt på Paris 2012

Sniktitt på Paris 2012
Toyota og Volkswagen, nå slåss de om volum i den store paviljongen også.
Sniktitt på Paris 2012
Full forvirring
Sniktitt på Paris 2012
Endelig skal et bilutstillingspublikum få møte McLaren. Første gang i nyere tidsregning.
Sniktitt på Paris 2012

Sniktitt på Paris 2012
Jeg kan garantere at KIA har ikke fått noen kvinnelig CEO. Hun her var stand-in under en av prøvene.
Sniktitt på Paris 2012
Nye Adam dominerte Opel-standen. Det var til og med en som kjørte i taket.
Sniktitt på Paris 2012

Sniktitt på Paris 2012

Sniktitt på Paris 2012
Er det jeg som er sløv? Burde jeg vite hva denne Chevrolet-barchettaene var, bortsett fra nydelig.
Sniktitt på Paris 2012
Chevrolet Trax har verdenspremiere i Paris.
Sniktitt på Paris 2012

Utstillingsglimt

Å snike inn på utstillingen dagen før, er blitt en sport. Hvorfor vi gjør det er ikke helt åpenbart, man ser jo ikke noe, men det er moro å ta tiden før man blir kastet ut. I år klarte vi tre timer i Paris – ny rekord.

Publisert

Det hører med til denne historien at selvfølgelig kan man søke arrangørene av bilutstillinger om å få drive reportasje på forhånd, for å følge et eller annet spesielt prosjekt. Folk som får gummidekk til å glinse, for eksempel.

Men hvor er utfordringen i det? Da er det mye morsommere å rusle forbi en tett vegg av sikkerhetsvakter hvis eneste oppgave her i livet er å spørre etter legg, og å snike seg til å ta noen dårlige bilder, uten å bli oppdaget av de dobbelt så mange vaktene på gulvet.

For der er det ikke bare messa som har sine folk, bilfabrikkene har minst like mange. De hos McLaren hadde dress og oransje slips – Ron Dennis er konsekvent når det gjelder stilig.

I Paris er utfordringen ekstra stor, for der er ikke alle hallene forbundet med hverandre, så man må ut av en for å komme inn i en annen.

Men som dagens bilder viser, jeg klarte alle hallene igjen, og litt over tre timer før jeg ble bedt om å pigge – så lenge har jeg aldri klart det før.

Men stort sett er det biler under laken vi ser, og folk som snekrer. Og noen bilfabrikker som har hengt opp svarte tepper rundt hele standen, slik at ikke heller naboen skal ane hva som skjer der inne.

Det kan hende man kommer over en øvelse der det blir gjennomgått hva som skal sies i morgen, og da kan man kanskje komme over en hel bil. Men som dagens utvalg viser, så er det ganske langt mellom DE anledningene.

Så egentlig er det litt som epleslang. Du får ikke noe særlig ut av det, egentlig kunne du like godt ventet til i morgen og fått nydelige epler når butikken var åpnet, eller du kunne bedt eieren om lov, og gått rundt og plukket i fred.

Men så er det denne kilingen i magen da, og det å måtte være på alerten hele tiden.

De er ganske barnslige disse motorjournalistene.

Powered by Labrador CMS