-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Utstillingsglimt
Å snike inn på utstillingen dagen før, er blitt en sport. Hvorfor vi gjør det er ikke helt åpenbart, man ser jo ikke noe, men det er moro å ta tiden før man blir kastet ut. I år klarte vi tre timer i Paris – ny rekord.
Det hører med til denne historien at selvfølgelig kan man søke arrangørene av bilutstillinger om å få drive reportasje på forhånd, for å følge et eller annet spesielt prosjekt. Folk som får gummidekk til å glinse, for eksempel.
Men hvor er utfordringen i det? Da er det mye morsommere å rusle forbi en tett vegg av sikkerhetsvakter hvis eneste oppgave her i livet er å spørre etter legg, og å snike seg til å ta noen dårlige bilder, uten å bli oppdaget av de dobbelt så mange vaktene på gulvet.
For der er det ikke bare messa som har sine folk, bilfabrikkene har minst like mange. De hos McLaren hadde dress og oransje slips – Ron Dennis er konsekvent når det gjelder stilig.
I Paris er utfordringen ekstra stor, for der er ikke alle hallene forbundet med hverandre, så man må ut av en for å komme inn i en annen.
Men som dagens bilder viser, jeg klarte alle hallene igjen, og litt over tre timer før jeg ble bedt om å pigge – så lenge har jeg aldri klart det før.
Men stort sett er det biler under laken vi ser, og folk som snekrer. Og noen bilfabrikker som har hengt opp svarte tepper rundt hele standen, slik at ikke heller naboen skal ane hva som skjer der inne.
Det kan hende man kommer over en øvelse der det blir gjennomgått hva som skal sies i morgen, og da kan man kanskje komme over en hel bil. Men som dagens utvalg viser, så er det ganske langt mellom DE anledningene.
Så egentlig er det litt som epleslang. Du får ikke noe særlig ut av det, egentlig kunne du like godt ventet til i morgen og fått nydelige epler når butikken var åpnet, eller du kunne bedt eieren om lov, og gått rundt og plukket i fred.
Men så er det denne kilingen i magen da, og det å måtte være på alerten hele tiden.
De er ganske barnslige disse motorjournalistene.